Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

mitt eneste tips er å huske på at det ikke utelukkende vil handle om språkferdigheter, men også om kunnsakper om spansktalende land. Typisk kunne snakke litt om Spania - geografi, vær, vaner, holdninger o.l. Om du kan spansk så hjelper det ikke dersom du ikke har noe kunnskap om spansktalende land. SLik var det hvertfall da jeg tok spansk :)

Ellers: se spanske filmer ?! Du får faktisk inn en gode del da altså.

F.eks: "Maria full of Grace", "Pans labyrint" go den der filmed om kunstneren Frida Kahlo.

Dette er filmer som er kjekke å se på, og som lærer deg en del om landene og språket

• 5 måneder senere...
Holá!

Jeg har spansk(nivå 1) muntlig eksamen om en snau uke, er det noen som har vært oppe i spansk og har noen gode tips? Jeg tar det som privatist, så jeg får ikke noe tema o.l. å lese på, føler meg litt lost for øyeblikket.

¡Hola! Har tenkt å ta privatisteksamen i spansk om noen måneder selv, så det ville vært interessant å høre hvordan det gikk og om du har noen tips. :)

• 3 uker senere...
¡Hola! Har tenkt å ta privatisteksamen i spansk om noen måneder selv, så det ville vært interessant å høre hvordan det gikk og om du har noen tips. :)

Hei, har ikke vært pålogget på en stund :-)

Det gikk veldig bra, fikk en 5'er som jeg er ganske fornøyd med. Mine beste tips er å lese tekstboka, se på bilder(hvem som har malt dem, hvor de kommer fra), lær deg litt om tradisjoner, forskjellig mat osv i spansktalende land, da de var veldig glad i å sjekke om jeg kunne litt om kulturen osv. Masse, masse lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...