Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Dette er mitt første innlegg, så jeg håper jeg poster på riktig sted :)

Jeg har flere lange flyturer foran meg i løpet av de neste månedene (12+ timer hver vei) og i den forbindelsen lurer jeg på om noen har noen innspill til hva jeg kan gjøre og ta med av snacks for å holde blodsukkeret så normalt som mulig og unngå for mange kalorier. Inntil nylig hadde jeg en ganske lang pause fra trening, sunt kosthold osv, så dette blir første gang jeg flyr mens jeg jobber med å redusere fettprosenten. Jeg drikker mye vann og holder meg unna alkohol og kullsyreholdige drikker, så dehydrering er ikke et problem. Jeg har merket at reising generelt har en tendens til å få meg til å spise større mengder og mer usunt enn jeg vanligvis gjør. Tidligere spiste jeg den maten jeg fikk på flyet, og hadde med en snackspose bestående av litt sjokolade, godteri (gummy bears) og energy bars, men jeg håper å være bedre forberedt denne gangen og forhåpentligvis kunne kose meg uten å innta alt for mange kalorier. Har noen forslag til alternative ting som jeg kan ta med?

Fortsetter under...

Har god "erfaring" med dette, har nå pendlet mellom USA og Norge hver 3. uke i 9 mnd.

Av erfaring blir jeg bare mer sulten etter å ha spist maten på flyene, så jeg har med en bråte med barer, de organsike nøttebarene man får i butikken (husker ikke navnet på dem).

Prøver å unngå for stort inntak av vann før turen men heller drikke litt på flyturen, så slipper du gå på dass i eninga og får mer tid til å sove.

Flyplassene har ofte noen alternativer til McDonalds etc. Gå på disse og velg råvarer som metter. Schipol f.eks har de en smoothie bar som også selger tunfisk-wraps.

Av en eller annen grunn skjesser jeg enormt på lakris når jeg er ute å flyr, så en stang Panda lakris er alltid med.

Om 12t ødelegger "hele" greia er jeg mer skeptisk til. Ville heller vært redd for jet lag ;)

Fast reisemat på meg er kylling stekt med strandaskinke rundt, og ovnsstekte søtpoteter til. Godt med olje og plenty med salt på potetbåtene, stekes i ovn på 180 grader i ca 50 min. Fantastisk godt, også kaldt.

Kjøtt blir ofte tatt ifra deg i sikkerhetskontrollen. Så skjekk med landet du skal inn til om det er store restriksjoner på hva du får lov til å "innføre", selv om det blir spist før du lander. Sikkerhetsvakter kan være ganske pain in the ass!

Takk for innspill :) Jeg kommer også til å reise fra og til USA (vestkysten), så da er vi på ca samme rute. Da kommer jeg til å pakke bars som vanlig, men kanskje kutte ut sjokoladen og heller holde meg til den biten Swiss deler ut før landing, og satse på at jeg finner noe sunt på flyplassen før avgang og under mellomlanding.

Annonse

Questbarer må prøves - jeg har hørt mye bra om dem. Nå har jeg nesten lyst til å prøve å lage en liste over flyplasser som har gode/sunne mattilbud. SFO er veldig hit eller miss - det er en helt grei food court med blant annet sushi før sikkerhetskontrollen, men etter sikkerhetskontrollen er tilbudet både dyrt og dårlig. Innser at jeg ikke har sjekket ut tilbudet i Zürich nok (ulempen med at Swiss er veldig effektive er at jeg stort sett befinner meg der i en time eller mindre hver gang jeg bytter fly). Så Sushi før sikkerhetskontroll og flymat + questbars blir sannsynligvis taktikken nå. Så får jeg ta meg en god løpetur for å bli kvitt oppblåstheten jeg får av å være i ro i 12 timer.

Jepp, flyr swiss, så denne gangen burde jeg kanskje prøve å bestille lavkalorimåltid, skulle ønske jeg visste om det tidligere :) Så må jeg bare prøve å unngå å spise ostepop og tyrkisk pepper når jeg kommer til Norge, haha.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...