Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

Har holdt på med 5x5 en liten stund nå, og det jeg lurer på er hvor ofte bør jeg ta shakes. Iblant tar jeg en shake istedenfor å spise frokost eller kvelds. Usikker på om dette er lurt.

Trener annenhver dag. Dag A er Squats, Benk og Bent over Row. Dag B er Squats, Militær Press og Markløft.

185 cm høy, veier 95 kg. Målet mitt akk nå er å bli mye sterkere, men vil helst ikke bli tykkere en det jeg allerede er. :)

Dietten min på en treningsdag kan være:

Frokost: 2 knekkebrød med makrell i tomat og 2 dl ekstralettmelk Eller 1 shake.

Lunsj: Grovtbrød med eggerøre, eller diverse andre pålegg. Lunsjen er et litt større måltid i dagen min

Shake etter Trening

Middag: Kjøtt, grønnsaker, litt ris.

Til kvelds har jeg enten 2 knekkebrød Eller en Shake.

Fortsetter under...

For det første, på norsk heter squats knebøy;)

Hvordan fremgang har du hatt på 5x5 hittils?

Om du i det hele tatt trenger proteintilskudd kommer jo an på hvor mye proteiner du får i deg ellers. Det enkleste sånn sett er jo å telle over hvor mange gram du får i deg i løpet av dagen&uka og ta det derifra.

Vanlige anslag er vel at om du når 1,5g/kilo kroppsvekt så er dette nok for muskelvekst,avhengig av hvor aktiv du er ellers etc.

Kan høres ut som litt lite mat, avhengig av hvor store porsjonene er, og hva slags kjøtt og hvor mye ris,etc.

En shake kan være en fin kilde til næring, litt avhengig av om du lager den på skummetmelk eller supermelk, men til slutt er det jo sluttresultatet som teller; får du i deg kalorimengden og proteinmengden som gjør det mulig for deg å trene og ha fin fremgang, da trenger du ikke ytterligere proteinshakes.

Men om du ender opp med å trenge mer proteiner og mer næring,og ikke får til å løse dette via å spise mer vanlig mat,ja da kan en shake være en fin løsning.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...