Cecc- Skrevet 4. november 2013 Del Skrevet 4. november 2013 Hei, Da har jeg igjen bevegd meg inn her for å få orden på kostholdet mitt igjen. Fra januar til mai gikk jeg ned ca 10kg, ble syk over en lengre periode også ble det sommer og unnskyldningene kom på rekke og rad. Jeg har nå gått opp igjen alle 10 kiloene og veier pr. nå 101kg fordelt på 165cm. Som dere sikkert skjønner så ja, jeg er ganske overvektig selvom jeg lenge har innbilt meg at jeg ikke ser ut som jeg er så stor! Jeg har en kronisk sykdom som heter PCO, men den skal ikke være til noe hinder for meg, å gå ned i vekt skal derimot hjelpe veldig på sykdommen! Det er noe jeg absolutt trenger, for sykdommen knekker meg i form av å ha vondt og måtte gå på smertestillende (blir ikke verre av trening). Her er sånn ca det jeg ser for meg å spise om dagene: Frokost: 2 skiver grovt brød med servelat Mellommåltid: 2 små klementiner Lunsj: 3 Knekkebrød med hvitost Mellommåltid: 2 små klementiner Middag: Vanlige middagsretter, skal prøve å kutte på poteter, pasta osv. Tilsette mer grønnsaker og salat. Middagen blir sent da jeg ikke er hjemme fra jobb før ca 18:00 og jeg føler derfor ikke behovet for en kvelds i tillegg. Siste tiden har jeg trykt i meg sjokolade, chips og brus hver eneste dag og jeg føler meg rett og slett ekkel innvendig, som i at fettet bare renner over innvendig! Hehe. Jeg MÅ virkelig ta tak nå, begynne å trene på treningssenteret igjen i tillegg til fotballtreningene jeg er på 1 - 2 ganger i uken. Fra Januar til Mai trente jeg 5-6 ganger i uken og jeg merker at jeg savner det, bare sliter sånn med å komme i gang.. Hvordan ser "matplanen" ut? Lurer også på en ting, fun light saft, kan jeg drikke det med god samvittighet? Merker at det er lettere å få i seg store mengder veske på jobb om jeg blander vannet med litt saft. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/25413-cecc-tar-grep-om-sitt-eget-liv/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oddis Skrevet 4. november 2013 Del Skrevet 4. november 2013 Synes det var lite protein og fett i de første måltidene dine. Hvordan synes du klementiner fungerer på sultfølelsen? Selv synes jeg det er bedre å spise frukt i sammenheng med vanlige måltider da en frukt mellom måltider bare gjør meg mer sulten. Siste tiden har jeg trykt i meg sjokolade, chips og brus hver eneste dag og jeg føler meg rett og slett ekkel innvendig, som i at fettet bare renner over innvendig! Hehe. Husk at det ikke er enten eller, diett eller fråtsing. Du må finne den gode middelveien og det er denne som vil kunne holde deg normalvektig på sikt. Kanskje er det nok å bare kutte ut alt det snopet før du i det hele tatt tenker på noe diett? Drikk gjerne funlight. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/25413-cecc-tar-grep-om-sitt-eget-liv/#findComment-883031 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cecc- Skrevet 4. november 2013 Forfatter Del Skrevet 4. november 2013 Synes det var lite protein og fett i de første måltidene dine. Hvordan synes du klementiner fungerer på sultfølelsen? Selv synes jeg det er bedre å spise frukt i sammenheng med vanlige måltider da en frukt mellom måltider bare gjør meg mer sulten. Husk at det ikke er enten eller, diett eller fråtsing. Du må finne den gode middelveien og det er denne som vil kunne holde deg normalvektig på sikt. Kanskje er det nok å bare kutte ut alt det snopet før du i det hele tatt tenker på noe diett? Drikk gjerne funlight. Takk for raskt svar! Jeg har dessverre så lite kunnskap om proteiner, fett og slike ting men holder på å lese meg litt opp på det. Jeg syntest egentlig klementiner fungerer ganske greit som et mellommåltid, jeg sitter på kontor og kjenner ofte på den sulthetsfølelsen, da hjelper frukt og bær ganske greit føler jeg! Det er det jeg ønsker litt hjelp til, nettopp å balansere kostholdet og treningen slik at jeg skal klare det! Ønsker egentlig ikke noen diett, jeg ønsker mer et normalt kosthold jeg kan leve med over tid! Vektnedgangen trenger ikke skje på 2 måneder, jeg har god tid og vil ta tiden til hjelp for at det skal bli et kosthold jeg kan leve med og ingen diett for en periode Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/25413-cecc-tar-grep-om-sitt-eget-liv/#findComment-883036 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oddis Skrevet 4. november 2013 Del Skrevet 4. november 2013 Foreslår at du prøver følgende først: - Kutt ut søtsaker og snop ihvertfall 6 dager i uken (ingen fråtsing på lørdag, men litt er lov) - Kutt ut alt av sukkerbrus og juice. - Øk protein og fettmengden til frokost og lunsj. En omelett er f.eks bedre enn brødmat til frokost. Evt en brødskive med kjøttpålegg og 2-3 kokte egg ved siden. Mer proteiner og fett vil sannsynligvis hjelpe med å dempe sultfølelsen mellom måltidene også. - Tenk generelt sunn og god mat til lunsj og middag. Styr unna ferdigretter i størst mulig grad. Litt poteter til middag er helt fint. Poteter metter mye i forhold til energimengde (gjelder kokte og bakte poteter, styr unna pommesfrites) Hvis ikke dette gir resultater etter noen uker så kan du gå mer nøyaktig til verks og sette opp en konkret måltidsplan og gjerne loggføre inntaket, men ofte er ikke dette nødvendig om man bare gjør de riktige matvare valgene. PB jellytime, Jaffa86, Aurelius og 1 annen 4 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/25413-cecc-tar-grep-om-sitt-eget-liv/#findComment-883038 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.