Gå til innhold

Skuldersmerte


Infa

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg merket at jeg har mindre smerter i skuldra, jeg har ikke trent skulder på ca. en uke, og hadde ikke vondt etter den økten, så tror ikke det har noe med det å gjøre.

Jeg merket først dette når jeg skulle tøye ut igår, og smerten går på en måte bort, og det føles som om den er midt i skuldra på en måte, og jeg kjenner det bare når jeg løfter armen.

Ble litt urolig, men det blir vell å gå over etterhvert?

noen som har hatt noe lignende og vet hvordan dette er når du faktisk trener skulder, om smerten fortsatt er der da?

Noen som har hatt noe lignende? er det en måte å bli kvitt det, eller er det det vanlige med å vente?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Du sier du har vondt når du løfter armen din. Gjelder dette i alle "vinkler"? Og begynner det å gjøre vondt etter du har løftet armen forbi et visst "punkt" ?

Kjenner det når den er 90 grader og mer, og det er vondere fremover en bakover.

Vil bare legge til at dette ikke er store smerter, men jeg er litt urolig for om jeg klarer noen skulderøvelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig å stille en diagnose over internett, men dette høres nesten ut som en eller annen form for rotatorcuff skade/betennelse. Kjenner du smerter av press- eller dra øvelser? eller begge?

Jeg hadde en betennelse for noen få uker siden på rotatorcuff, og jeg hadde smerter da jeg løftet armen høyere enn 90 grader til siden, og generelt smerter hvis jeg belastet skulderen ved å "presse" armen opp mot belastning. (øvelser som pushups, militærpress og benkpress var et helvete). Jeg ble bedre av å stoppe all belastning på skulderen(2-3 uker), så belaste skulderen gradvis med lett belastning, og nå er jeg helt frisk:)

Selv om man kan finne ut mye, og kanskje akkurat hva som er problemet av seg selv, så er det tryggeste å oppsøke lege, eller fysioterapeut som kan faget sitt, og som kan gi en nøyaktig diagnose. Blir surt hvis man tror man vet hva man har, og "behandler" det selv, og det viser seg at det gjør vondt verre.

Hvis jeg var deg ville jeg ha stoppet belastning av skulderen i en periode på 1-2 uker, og hvis det fortsatt er smerter ville jeg gått til fysio eller lege som kan finne ut hva det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig å stille en diagnose over internett, men dette høres nesten ut som en eller annen form for rotatorcuff skade/betennelse. Kjenner du smerter av press- eller dra øvelser? eller begge?

Jeg hadde en betennelse for noen få uker siden på rotatorcuff, og jeg hadde smerter da jeg løftet armen høyere enn 90 grader til siden, og generelt smerter hvis jeg belastet skulderen ved å "presse" armen opp mot belastning. (øvelser som pushups, militærpress og benkpress var et helvete). Jeg ble bedre av å stoppe all belastning på skulderen(2-3 uker), så belaste skulderen gradvis med lett belastning, og nå er jeg helt frisk:)

Selv om man kan finne ut mye, og kanskje akkurat hva som er problemet av seg selv, så er det tryggeste å oppsøke lege, eller fysioterapeut som kan faget sitt, og som kan gi en nøyaktig diagnose. Blir surt hvis man tror man vet hva man har, og "behandler" det selv, og det viser seg at det gjør vondt verre.

Hvis jeg var deg ville jeg ha stoppet belastning av skulderen i en periode på 1-2 uker, og hvis det fortsatt er smerter ville jeg gått til fysio eller lege som kan finne ut hva det er.

Hmpf, skal prøve

Var rart med smerter som ikke kom av noen slags form for handlings, ellers får jeg alltid et eller annet knekk, så følger større smerter.

Men takk for hjelpen, skal se hvordan det går med øvelser imorgen, hvis det er veldig vondt er vell vell pent nødt til å ta meg en pause.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Hmpf, skal prøve

Var rart med smerter som ikke kom av noen slags form for handlings, ellers får jeg alltid et eller annet knekk, så følger større smerter.

Men takk for hjelpen, skal se hvordan det går med øvelser imorgen, hvis det er veldig vondt er vell vell pent nødt til å ta meg en pause.

funka det? Sliter med det samme nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...