Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. Har nå slitt i 8 uker med en skade jeg selv tror er lyskestrekk. Og jeg kjenner smertene ganske markant enda. Jeg går jevnlig hos massør, det har jeg gjort lenge, men det hjelper ikke denne gangen. Jeg har også fått akupunkturbehandling og laserbehandling, har også vært hos fysioterapeut. Dette har gitt meg ganske mye informasjon, ikke om skaden men om hvilke type øvelser jeg må gjøre for å bli bra. Her er det da snakk om lett knebøy, det har jeg selv bestemt å kutte helt ut nå. Det er snakk om strikk, mange mange reps på lite motstand. 3 ganger i uken. Problemet idag er at skaden står bom stille. Den har gått fra å være veldig vond, til bare vond, og der stopper det seg. Nå tenker jeg å høre med dere her inne om dere har lignende erfaring, og om noen er flinkere på anatomi enn meg selv kan fortelle meg hvilke muskler som er aktive her :)

Skaden kom av en lengre periode med veldig bred stand knebøy, veldig dype også. Til tider eksplosivt med dårligere oppvarming enn jeg burde hatt, så det er min egen feil. Kjente en stikkende ubehagelig smerte på fremsiden av lårene de siste 2 mnd. før skaden var et faktum. Mellom settene den gangen tøyde jeg framsiden med den "holde-foten-opp-bak-rumpa" øvelsen, og det hjalp under treningene. Så var det dagen etter en helt vanlig trening jeg kjente en intens smerte, da jeg våknet. Hadde problemer med å gå, dag nummer 2 ble det enda verre. Fikk litt panikk da jeg ikke skjønte noe som helst. Idag er skaden omtrent halvert på smerteterskelen, kjenner ikke lengre noe hele tiden. Kun da jeg treffer de aktuelle muskler/senere med en bevegelse. Skaden sitter på venstre siden, høyresiden har hatt litt av samme greia, men fikk aldri dratt høyresiden så langt at det sa pang :) vet ikke hvorfor det bare var venstre.

Kjenner smerten eller en ubehagelig følelse veldig godt når jeg:

- Går opp fra bunnposisjon i dype knebøy

- Sitter i en stol med 90* i kneleddet, setter venstreleggen 45* ut i luften slik at venstrefoten nesten toucher høyreleggen, og løfter lårbeinet mot overkroppen. Desto mer fremoverlent jeg er, desto større/mer ubehagelig er smerten.

- Ligger på ryggen på massasjebordet og massøren fører lårbeinet mitt opp mot overkroppen min for å

tøye setemuskulaturen. Hvis han tar tak i kneet mitt å legger press på det, slik at han presser lårbeinet

mitt rett innover i lengderetningen, kjenner jeg det utrolig godt.

- Alle som driver med dynamisk oppvarming kjenner til den der spiderman-walken som man setter det

ene beinet langt fram på, for så å senke overkroppen ned ved siden av. Her kjenner jeg det veldig godt.

Er det noen her inne som kan se noen fellesnevnere som kan fortelle meg hvilke(n) muskel som er aktiv eller mest aktiv her? Vil gjerne høre fra andre her :)

-Hvis det er noe jeg har glemt så bare spør.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/25370-hvilke-muskler-treffer-jeg-her/
Del på andre sider

• 3 måneder senere...

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...