Gå til innhold

Intervallprogrammer: Er det så viktig?


psychgeek

Anbefalte innlegg

Jeg liker å løpe. Jeg løper ikke fort, men jeg liker det. Før løp jeg mye mer, helt til jeg leste alle artiklene her, og roet det ned til fordel for styrke. Men intervall er jo skrytt opp i skyene for å strippe kroppen for bilringer. Flere spesifikke programmer finnes som beskriver hvor lange intervaller og pauser man skal ha.

Spørsmålet mitt er: Spiller det egentlig noen rolle så lenge man veksler mellom arbeidsperioder og hvile over en viss tid?

Jeg liker feks å løpe meg opp i 85-92% av makspuls, deretter sette tempoet ned til oppvarmingstempo til pulsen er ca 75 %, deretter setter jeg opp tempoet igjen. Ofte blir det 1-2 min sprint, deretter omtrent like lange pauser.

Og så pleier jeg å avslutte siste intervall med å sette makstempo, deretter sakke farten med 0.5 km/t frem til pulsen er nede i 60%.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...