Gjest MrWednesday Skrevet 28. oktober 2013 Del Skrevet 28. oktober 2013 Litt usikker på hvor jeg skal poste denne, men prøver her. Etter å ha gått ned noe over 40 kg på ca et år har jeg fått det jeg skjønner mange i min situasjon sliter med: huden er tre nummer for stor... Jeg har gått ned ved å bruke naturen som treningsarena (gåturer, joggeturer, motbakketrening, sykling ++) og ved å endre kostholdet (spist mindre og sunnere) og har nå startet "prosjekt oppstramming". Startet å trene på et studio for litt over en måned siden og har fulgt et program en veileder der satte opp da jeg startet (kan poste hvilke øvelser jeg gjør her i morgen. Husker dem ikke her og nå). Jeg prøver å få trent dette programmet (som skal være et fullkroppsprogram) minst tre ganger i uka og sper på med gå/joggeturer de dagene jeg ikke trener styrke. Men så lurer jeg på om det finnes noe "triks" som er ekstra effektive for å få strammet inn spesielt huden på magen? Tenker da både i form av spesielle treningsøvelser eller kostholdstips (noe man bør/ikke bør spise?). Skjønner at det mest sannsynlig ikke er noe vei utenom kirurgen her, men det hadde vært greit å kunne gjort mest mulig før jeg eventuelt går så langt. Har skjønt det sånn at man må ha veldig store fysiske plager for å få slikt dekket og da tviler jeg på om det vil gjelde for meg. At jeg tidvis sliter veldig med et skadeskutt selvbilde vil, ut fra hva jeg hører, ikke ha noe å si for en kirurg... Er det andre her som har eller har hatt samme problem så hadde det vært fint å få hørt litt erfaringer. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/25251-oppstramming-etter-vekttap/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
walnut Skrevet 28. oktober 2013 Del Skrevet 28. oktober 2013 Jeg har ikke noen tips annet enn å ta tiden til hjelp. Jeg har selv gått ned 30kg i løpet av det siste året, og har de samme problemene. Skal inn til kirurg i desember for å høre hva som kan gjøres og om det evt blir dekt. Da jeg snakket med fastlegen for å få henvisning sa han at det meste går seg til av seg selv i løpet av et år eller to (bare tenk på de som har vært gravide), men vi mennesker er forskjellige, og det er huden vår også. Jeg sliter mest med brystene og går derfor gjennom denne lege-prosessen nå ettersom det er noe jeg ikke kan stramme opp selv. Magen er jo litt samme issue.. Det er jo begrenset hvor mye volum man får av sixpacken. Armer og lår er jo i så måte ikke en like stor utfordring. Jeg har trent styrke gjennom hele vektnedgangen og har ikke problemer med disse områdene ettersom muskelvolumet har økt nesten tilsvarende fett-tapet. Magen er litt dvask hos meg også da, men som sagt må man vel være tålmodig. Kort sagt har jeg ingen tips, men er i samme situasjon og er spent på svarene du får Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/25251-oppstramming-etter-vekttap/#findComment-878800 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arctic Skrevet 28. oktober 2013 Del Skrevet 28. oktober 2013 Sliter veldig med samme problemet selv, og har funnet ut såpass at det kommer helt an på hvor strekt huden er. Huden er veldig elastisk, men som med alt annet med en viss elasitet, kan det bare strekkes til et visst punkt før det ikke vil trekke seg skikkelig tilbake. Jo yngre man er jo bedre er det. Har man vært overvektig lenge, og sakte men sikkert bare gått opp og opp i vekt, slik som jeg gjorde, er resultatet at man er dekt i strekkmerker fra hue til ræva, og en hud like fleksibel som et gammelt vinterdekk Når det har blitt slik må det opereres, simple as that. Men hvis den ikke er strekt fullstendig i filler, vil den sakte men sikkert trekke seg tilbake til default eller så mye den klarer Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/25251-oppstramming-etter-vekttap/#findComment-878857 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrWednesday Skrevet 28. oktober 2013 Del Skrevet 28. oktober 2013 Det jeg også har blitt fortalt er at huden endrer seg ganske mye med alderen. Hadde jeg fått til dette vekttapet i 20-årene så ville sannsynligheten for at det ville "gå seg til" vært vesentlig større. Jeg har vært oppe i tett under 130 kg på det meste (for ca 15 år siden) så huden har vært rimelig strukket. Det er litt merkelig, men på grunn av denne magen så henger selvbildet igjen på at jeg er feit. Jeg vet at jeg ikke er det, men likevel sier speilbildet når jeg kommer ut av dusjen noe annet. Og selvtilliten henger sammen med det igjen så jeg sliter med å være i offentlige situasjoner uten å tenke at folk ser hvor "feit og stygg" jeg er. Innerst inne vet jeg jo at jeg ikke er det, men det er lett å glemme i situasjoner som før har vært ubehagelige... Jeg har også fått beskjed om at jeg skal inn til vurdering hos kirurg i Tromsø, mest sannsynlig i Januar, men tviler altså på om jeg får noe dekket. Da vil fiksing av mage og lår (har "fettputer" på innsidene av lårene som nekter å slippe taket) fort koste meg 50000,- + og det vil jeg nok ikke ha råd til å gjøre før jeg er ferdig med utdannelsen jeg såvidt har begynt på. Sett i lys av ovenstående er det vel forsåvidt nyttig om noen har tips til mentale øvelse man kan gjøre for å "omprogrammere" litt. Om jeg greide å se det samme som familie og venner ser i forbindelse med min vektnedgang så kanskje ikke magen betydde så mye lenger. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/25251-oppstramming-etter-vekttap/#findComment-878986 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arctic Skrevet 28. oktober 2013 Del Skrevet 28. oktober 2013 Kort fortalt: huden mister elasitet når den blir eldre. En veldig god sammenligning er hvis du klemmer forsiktig huden på en gammel kontra en ung person mellom to fingre. Når du slipper vil den sprette fort tilbake på den unge, men sige sakte tilbake på den gamle Og sliter selv med det j@vla henget som blir igjen når man har gått ned så mye i vekt at det ikke strammer seg skikkelig. Er dobbelt så ille og tenke på at etter alt det harde arbeidet jeg la i det så er det faktorer jeg ikke direkte kan gjøre noe med som gjør at jeg ikke kan få det resultatet jeg ville ha. Menmen, ingen ting er umulig for guder, mekanikere og kirurger Og den eneste mentale øvelsen jeg kan gi deg er rett og slett; "gi faen". Høres trivielt, klisjéaktig og banalt ut, men hvis du ikke bryr deg om det er det heller ikke et problem No fear. No distractions. The ability to let that which does not matter truly slide. - Tyler Durden Jenna og Krembolle 2 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/25251-oppstramming-etter-vekttap/#findComment-879014 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.