Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en 24 år gammel mann.

Veier ca 102 kg er 1.87 cm høy.

Forbrenner ca 3500 kcal om dagen.

Trenger hjelp til en kostholdsplan på 2 uker som rullerer. Jobber en uke natt (22:00-05:30) og en uke kveld (13:00-21:00)

Trener alltid før jobb. Står som regel opp kl halv 8 når jeg jobber kveld. Er på trening ca kl 9.

Når jeg jobber natt står jeg opp mellom 13:00 og 14:00. Er på trening en time etter jeg har stått opp.

Trener styrke 3 ganger i uka og cardio 2 ganger.

Men når jeg jobber overtid trener jeg som regel ikke.

Jobbet som terminalarbeider så jobben er veldig fysisk.

Føler det jeg får i meg nå ikke er bra nok. Er for lat til å lage god sunn mat.

Dette spiser jeg når jeg jobber kveld.

Frokost:

100 gram havregryn med en banan og 300ml melk. En Shake med kreatin, bcaa og ripped freak pulver.

Eller 3 knekkebrød med makrell i tomat.

Etter trening:

Proteinshake.

3 egg, 2 brødskiver 2 bacon strimmler.

Lunsj kl 13:00

Varierer mellom baguetter fra katinen på jobb, eller noe hjemmefra.

Middag:

200-300 gram kylling med ris/poteter/pasta, gulrot og brokolli.

Eller 200 gram laks med samme tilbehør.

Kveldsmat:

3 knekkebrød med makrell i tomat.

Når jeg jobber natt er nesten alt likt bare lunsjen blir rundt middagstider og middagen er halv 2 på natta.

Så må få til ett mellommåltid når jeg begynner på jobb.

Noen tips til bedre kostholdsplan?:)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/25230-hjelp-til-kosthold/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rent kvalitetsmessig synes jeg ikke det høres ut som noe dårlig utgangspunkt for kostholdet, er jo både bra kilder på proteiner,fett og karbohydrater her. Hadde du basert kostholdet på Freia og Maarud,ville jeg nok hatt andre tanker:P

Litt usikker på mengdene, føler du at du har nok energi i hverdagen, at du strekker til på trening og har progresjon?

Kanskje variere litt, det finnes mer i butikken enn kylling,laks og brokkoli;)

Omelett, stuing, gryterett, lasagne, fløtegratinerte poteter, suppe, svinekjøtt, oksekjøtt, flatfisk, torsk, mulighetene er mange!:)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/25230-hjelp-til-kosthold/#findComment-878249
Del på andre sider

Rent kvalitetsmessig synes jeg ikke det høres ut som noe dårlig utgangspunkt for kostholdet, er jo både bra kilder på proteiner,fett og karbohydrater her. Hadde du basert kostholdet på Freia og Maarud,ville jeg nok hatt andre tanker:P

Litt usikker på mengdene, føler du at du har nok energi i hverdagen, at du strekker til på trening og har progresjon?

Kanskje variere litt, det finnes mer i butikken enn kylling,laks og brokkoli;)

Omelett, stuing, gryterett, lasagne, fløtegratinerte poteter, suppe, svinekjøtt, oksekjøtt, flatfisk, torsk, mulighetene er mange!:)

Ja, bør variere mer:P men er så jævlig lat på dette:P

Kjenner jeg egentlig trenger mere mat. Er litt slapp rett før jobb og rett før middag.

Skal begynne å ta med en skyr og 50 gram mandler på jobb som mellommåltid.

Det jeg egentlig trenger er motivasjon til å lage mere variert mat:P

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/25230-hjelp-til-kosthold/#findComment-878251
Del på andre sider

Ikke noe ekspert men så nå ut som veldig lite kjøtt for en over 100 kilo. Ville prøvd og bytta ut et eller to av de brød knekkebrød måltidene med noe som ligner mere på den middagen. Godt tips. Lag dobbelt så stor middag og del den i 2. Og med trening og hard jobb trenger du nå mye mat :) Er du veldig lat funker kesam cottage cheese og tunfisk og sånn som gode mellommåltider. Men mere mat og mere kjøtt :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/25230-hjelp-til-kosthold/#findComment-878252
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...