Jea91 Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 Har nå lest, lest, lest å lest enda litt mer. Ser det er mye som går igjen her, deriblant det at vi "nybegynnere" ikke bør trene mer enn 3-4 dager i uken. Da lurer jeg på hvorfor dere mener det? Jeg er nødt til å trene ihvertfall 5 dager i uken, helst 7. Da er treningen min ofte 45 min - 1 time styrketrening, å en del sykling til å fra jobb, pluss 2-3 kondisjonsøkter i løpet av en uke. Grunnen til at jeg må trene slik er at jeg må ha kontinuitet i treningen, hvis ikke klarer jeg ikke å gjennomføre. Da blir det lett til at jeg skal trene mandag, onsdag å fredag men utsetter både treningen mandag å onsdag for så å skulle trene fredag, lørdag og søndag, men så må jeg jobbe på søndag å dermed ble det bare to dager, å etter dette så sklir ting ut til jeg til slutt ikke trener. Selv om jeg trener 5-7 ganger i uken varierer jeg muskelgrupper, trener aldri styrke på samme muskler 2 dager på rad. Har nå trent i 3 uker hver eneste dag etter et opphold fra trening på nesten 2 år. Er det virkelig helt galt av meg å holde på sånn? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/25210-vektnedgang-og-trening/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
runforit123 Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 Problemet er at musklene ikke får nok restitusjon med så mye trening hver eneste dag. Sjansene er også større for slitasje og skader da du ikke gir kroppen tid til å bygge seg opp etter 2 år med pause. Jeg ser for meg at du kommer til å møte veggen, og temmelig hardt, etter en kort stund om du kjører så hardt som 7 dagers uker med trening etter så lang pause. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/25210-vektnedgang-og-trening/#findComment-877832 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jea91 Skrevet 27. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2013 Nå skal det også sies at jeg jobber turnus der jeg jobber 1 uke på å 3 uker fri. Så det å gå på trening er bare greit slik at jeg har noe å fylle opp dagene med. Å når det kommer til den biten der med at musklene ikke får nok restitusjon, når du trener bein en dag, bryst å skuldre en dag å mage å rygg den tredje, da må j of.eks beina fått nok hviletid? Når det kommer til skade å slitasje er jeg nok veldig forsiktig da jeg allerede har en skade i ryggen etter en ulykke på hest for mange år siden, så er nøye med oppvarming å utstrekning. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/25210-vektnedgang-og-trening/#findComment-877836 Del på andre sider Flere delingsvalg…
02-snapper Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 en kan absolutt trene hver dag - men det kommer annpå HVORDAN du trener. Om du gir 100% innsats, og tar det helt ut hver gang du trene så vil du helt garantert gå på en smell. Men om du klarer å veksle mellom rolige økter, moderate og knallharde økter så kan det gjøres. En rolig økt kan f.eks være basistrening (styrke med utgangspunkt i skadeforebyggende øvelser, styrking av kjernemuskulatur og støttemsukler, ofte uten ekstra vekter. type liggende rygghev, spiderman, planke, o.l), Yoga, pilates, gåturer i fjell og skog, rolig sykling (ROLIG som i lav og jevn puls, god tråkkfrekvens . ikke noe styrketråkk!) En moderat økt kan være enten en økt med middelsintensitet og begrenset tid. Feks rolig jogging i en halvtime, lett spinning i 45 min, en kort styrkeøkt hvor du ikke tar deg helt ut. En hard økt kan være harde intervaller (høy puls), langkjøring (egentlig lavintensitet men pga varigehten 60 min ++++ blir den likevell belastende og krever en del restitusjon), tung styrketrening, sirkeltrening osv... I løpet av ei uke er det begrenset hvor mange harde økter du kan ha - så sett gjerne opp disse først; f.eks Mandag, Fredag og Søndag. Da setter du opp det du aller helst vil prioritere og som er belastende. Resten av aktivitetene dine plasserer du dermed der det passer. Poenget mitt er at trening ikke aalltid betyr blodslit! Variasjon er så ufattelig viktig. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/25210-vektnedgang-og-trening/#findComment-877979 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.