Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei har satt opp mitt eget lille treningsprogram som det hadde vært greit å fått litt andre syn på. Har tatt inspirasjon fra både X-press og X-Strenght og laget meg en liten hybrid, så lurte på om det er noen som har noen invendiger og/eller smarte tips.

Forhåpenligvis vil jeg både kunne gaine styrke og volum med denne vrien, ihvertfall det som var tanken bak oppsettet.

Programmet er bygget på en A/B split, som kjøres 2 ganger i uken, A(Lett), B(Tung), A(Tung),B(Lett).

De lette øktene har tommelfingerregel på 3x12, mens de tunge har 4x6.

Mtp. progresjon så vil jeg normalt øke 2.5 kg per uke i alle baseøvelsene, isolasjonsøvelsene vil jeg prøve å øke til neste hantelnivå/skivenivå annen hver uke. Dette gjelder både på tung og lett dag

Eks på Mandag og tirsdag.

A (Lett)

Hangups: 3x8

Knebøy: 3x12

Hantelpress: 3x12

Tåhev (olympiastang) 3x12

Pushups: 3x20

Planke RKC 3x30 sek

Roing:3x12

B(Tung)

Mark: 4x6

Skulerpress: 4x6

Hip-Thrust:3x10

Dips: 3x6

Pallof: 3x6

Bicepscurl: 3x6

Pushdown: 3x6

Edit: Når det kommer til pauser mellom sett prøver jeg å forholde meg til maksimalt 1-2 min, 3-4 mellom hver øvelse.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/25023-vudering-av-selvkomponert-program/
Del på andre sider

Fortsetter under...

takk for svar, Var inne på tanken på at det var for mange øvelser, men når jeg kjørte igjennom dette så varte det knappe 45 min, noe jeg synts er på kanten til litt snevert. Men nå i starten så er jeg på forholdsvis lette vekter, for å kunne øke progresjonen jevnt, så kan hende at tidsforbruket bygger seg opp litt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...