Gå til innhold

VLCD kombinert med mat


usguan

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg går på vlcd allevo , men tar to shake om dagen og spiser to andre måltider som er sunne (lavkarbo: kylling,laks, salat). Ligger på rundt 1200- 1500 kcal om dagen, dette mye pga av vlcd- shakene. Dette fungerer godt, men nå ser jeg at man ikke skal kombineres VLCD shakes med andre måltider. Jeg ser også det er pga "fysoiologiske grunner". Kan jeg forsette på løpet mitt eller kommer jeg ikke til å gå ned på denne måten? Jeg forstår at jeg ikke går ned like mye, men jeg har ikke så hastverk, vil heller gå ned litt hver uke. For meg er det bra for da tar jeg shake fremfor andre ting som har mer kcal. Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er i mine øyne bedre å ta vektnedgang stille og rolig , enn å prøve å skvise mest mulig ut av kroppen på kortest mulig tid, da dette øker sjangsen for at du sprekker, og ved for lite næring tar kroppen noen grep som ikke alltid er så behagelige.

Spiser du mindre mat enn du trenger, enten det består av shakes, akurk eller rullekebab, så vil du gå ned i vekt.

Skynde seg langsomt er det noe som heter, og det er nok ikke så dumt (:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er enig, og derfor jeg gjør det på denne måten. På alle nettsider står det følgende:

"VLCD skal ikke brukes som måltidserstatter og heller ikke kombineres med annen mat. - -VLCD oppfyller ikke kravene til energi, det er ulovlig å markedsføre slike produkter som Måltidserstattere. (Iht lovverket skal en måltidserstatter være sammensatt slik at de energigivende næringsstoffene samlet gir mer enn 200 kcal. per måltid.)"

Derfor tenker jeg at det er vel bedre å erstatte enkelte måltider med det og spise andre ting i tillegg. Dessuten får man jo da et bredere spekter av næringsstoffer.. Det står også "Det er dermed begrensninger når det gjelder bruk av VLCD. Man kan ikke bytte ut måltid for måltid med vanlig mat, slik at stabiliseringsfasen går over tid, men må gå rett fra ren kur til ordinær mat. Dette er en stor ulempe, for i denne perioden er det svært lett å legge på seg igjen, så verdien av å bruke en diett som gir muligheter for en langsom nedtrapping, slik som LCD gjør, er betydelig." hmh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...