Gå til innhold

Sliter med balanse i utfallsøvelser


Min treningslykke

Anbefalte innlegg

Altså, spesielt på venstre bein sliter jeg når jeg trener f.eks bulgarsk utfall, utfall bakover, gående utfall osv. Når jeg skal "opp igjen" vingler jeg veldig og noen ganger har jeg mistet balansen helt ( litt skummelt når man bruker stang...) får også vondt i knær av dette. Høyre beinet går bedre, er nok sterkere her. Noen forslag til hvordan jeg skal jobbe med dette? Er det noen utfallsvarianter som er bedre enn andre f.eks ift knær?

Jeg bruker såklart bøy utenom + andre beinøvelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, slet med det samme før (bare på bulgarsk utfall da vel å merke) . For min del hjalp det å trene bulgarsk utfall med vekt i kun en hånd en stund, da kan du på en måte "holde" kroppen litt på plass med den andre hånda. Skjekk denne videoen: http://fitnessbloggen.no/ovelser/bulgarsk-utfall/

Ellers så er det jo det basice, stram magen for å holde deg stabil og stram rumpa skikkelig på vei opp, det er den og ikke låret osv som skal få deg opp. Håper det hjelper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt over her, skal man ikke undervurdere blikket. Jeg merker hvertfall stor forskjell på dette. Hjelper å fokusere på noe langt fremfor seg. Ellers kan jo type sko spille en rolle. Vet ikke hva slags sko du trener i, men de jeg brukte før var litt for høye bak, ikke mye oppbygd, men merka stor forskjell da jeg begynte å trene bulgarsk utfall uten sko. Synes også det er lettere å holde balansen i bulgarsk utfall om jeg har fremste benet litt langt frem. Da er det lettere å ha vekten godt på helen, synes jeg. Tar dessuten bedre på rumpa da også, så det er jo bare supert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...