Gå til innhold

Undersøker hypotese. Trenger mange svar!

Anbefalte innlegg

Jeg har en mistanke om at noen ikke har tatt eksamen i forskningsmetode :p

Hvorfor skulle jeg trenge det? Driver ikke med forskning her. Dette er ingen rapport. Begynner å bli litt lei kommentarer av denne typen. Ingen grunn til å kritisere, hvis du ikke vet hvordan emnet fungerer.

Skal du kommentere? Da får du enten svare på det det blir spurt etter. Handler det om noe annet? send meg en melding som PM :p:p

Fortsetter under...

det som kanskje frustrerer litt er at du bruker vitenskapelige termer. Du sier du undersøker en "hypotese", og du har vel også referert til denne tråden som en "undersøkelse".

"Hypotese" og "undersøkelse" er begreper med en litt varierende betydning. Hvordan ordene tolkes avhenger tydeligvis mye av i hvilken sammenheng de brukes. Dette er ord som ofte blir nevnt under forelesningene, og er derfor naturlig for meg å bruke. "Hypotese" brukes for eksempel på med en litt annen betydning I Entreprenørskap-faget, i forhold til hvordan jeg har brukt det tidligere, i mer "forsknings-orienterte" fag. Uansett, om du fortsatt føler at du blir "frustrert", ta det gjerne opp med meg, men utenfor posten.

Virker som det er litt misforståelser ute og går. Må innrømme at måten vi har spurt på ikke har vært den beste. Har likevel fått mye informasjon som er til stor hjelp til det vi jobber med, selv om vi kanskje ikke har fått svar på alt vi var ute etter. Dette er tross alt forsøk på å lære mest mulig om hvordan ting kan gjøres, og burde ikke gjøres :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...