Gå til innhold

Øke styrke og bedre kondis samtidig?


Giske

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg trenger litt råd ifh til treningsprogrammet mitt: Jeg trener styrke 3-4 ganger i uken, med minst to dager i mellom hver økt for restitusjon. Men jeg ønsker også bedre kondisjon, og vil ha tre løpeøkter i uken, en lang på ca 1mil, en med kortintervall og en med langintervall. Hvordan kan jeg putte dette inn for å kunne prestere på alt, og få nok restitusjon i mellom?

Jeg trener en splitt, med overkropp mandag og torsdag, og bein tirsdag og fredag, evt fullkropp mandag, torsdag og søndag, litt avhengig av jobb og skole. Tilpasser det uansett så jeg får to dager mellom hver økt, og minst to økter på hver muskelgruppe i uken.

Håper noen kan hjelpe meg med hvor det er best å plassere løpingen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så lenge du spiser nok og er på mosjonistnivå har det vel neppe så mye å si, men generelt er vel intensive intervaller lurest mtp å bevare muskelmasse. Langkjøring på over 1 time er vel om noe mindre gunstig for styrken enn korte, intensive cardioøkter.

Forøvrig; Hvis du har minst 2 dager mellom hver økt vil du aldri få trent styrke mer enn 3 dager i uken :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...