Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Min erfaring med Fiberhusk er at det ikke kan erstatte mel, hvertfall ikke fullstendig, men at du kanskje kan bytte ut en liten mengde mel med fiberhusk tror jeg skal gå greit. Som Oddis sier over her, må du isåfall bruke en liten mengde i forhold til melet. Fiberhusk skal i utgangspunktet kun hjelpe til med å gjøre baksten saftigere, og trekker til seg svært mye væske, så du trenger ikke mye for å få samme effekt :-)

Tenker du på fiberhusk eller fiberfin nå? Fiberhusk er bare et bindemiddel, og man bruker gjerne maks en spiseskje i en oppskrift. Som nevnt over binder det til seg store mengder væske, og grensen mellom flytende og fast gummikonsistens er svært liten. Fiberhusk kan dermed ikke erstatte mel, men er først og fremst ment for å bidra til at ikke bakst som brød, boller og lignende skal falle fra hverandre når det er mindre hvetemel i røra/deigen.

Tenker du på fiberhusk eller fiberfin nå? Fiberhusk er bare et bindemiddel, og man bruker gjerne maks en spiseskje i en oppskrift. Som nevnt over binder det til seg store mengder væske, og grensen mellom flytende og fast gummikonsistens er svært liten. Fiberhusk kan dermed ikke erstatte mel, men er først og fremst ment for å bidra til at ikke bakst som brød, boller og lignende skal falle fra hverandre når det er mindre hvetemel i røra/deigen.

Tenkte på fiberhusk ja. Var vel bare at jeg ikke helt skjønnte hva det var, men nå vet jeg. Vet ikke hva fiberfin er

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...