Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, før sommeren så dro jeg på meg en skade som festa seg i høyre side av korsryggen. Merker ikke særlig til den med mindre jeg beveger meg litt til siden eller strekker ryggen litt i forskjellige retninger, merker også litt når jeg går. Det kjennes ut som smertene ligger i området av nedre del av høyre side på korsryggen og øvre del av rumpa.

Så, jeg sluttet å trene markløft og knebøy og bein generelt i ett par mnd, det ble litt bedre men så måtte jeg gjøre noen løft som rykka det opp igjen. Hadde en liten pause til før jeg fant ut at jeg måtte prøve noe annet. Begynte derfor med kroppsvekt trening en periode. Begynte deretter med rolig markløft og frontbøy og det gikk fint(Vi snakker lette kilo). Men i forrige uke så kom det jaggu tilbake igjen.

Det gjør ikke spesielt vondt, men det er irriterende og jeg aner egentlig ikke hva det kan være. Har spurt en fysioterapeut hva han trodde det kunne være, han antok at det var en strekk.(Merk: Nevnte bare fort at det gjorde vondt i høyre side, og at det antageligvis kommer fra markløft, så han har ikke sett på det eller noe, var bare ett kjapt spørsmål).

Men det er i den anledning jeg lurer på om noen andre her har opplevd noe lignende eller hva det evt kan være.

(Har også begynt å tøye bein, med hovedvekt på bakside lår og ytterside lår. Samt litt rolig tøying av rygg osv.) Det gjør heller ikke vondt når jeg kjører markløft, frontbøy og knebøy.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/24242-vondt-i-h%C3%B8yre-side-av-ryggen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kjennes ut som smertene ligger i området av nedre del av høyre side på korsryggen og øvre del av rumpa.

Det var sånn det kjentes ut første gang jeg fikk prolaps. Kiropraktor trodde det bare var en strekk til å begynne med siden jeg ikke hadde andre symptomer, men ble sendt på MR når det ikke ble bedre på flere måneder.

Fikk etterhvert fjernet smertene ved hjelp av A.R.T. og anbefaler det varmt til alle som vil lytte. (www.artklinikken.no kan henvise deg til behandler i ditt område)

Det var sånn det kjentes ut første gang jeg fikk prolaps. Kiropraktor trodde det bare var en strekk til å begynne med siden jeg ikke hadde andre symptomer, men ble sendt på MR når det ikke ble bedre på flere måneder.

Fikk etterhvert fjernet smertene ved hjelp av A.R.T. og anbefaler det varmt til alle som vil lytte. (www.artklinikken.no kan henvise deg til behandler i ditt område)

Takk for svar, hvor lang tid tok det før du ble bra med A.R.T? Og kan du kjøre markløft og knebøy som vanlig nå? :)

Jeg ble ganske så bra en dag eller to etter første A.R.T.-behandling, og desto bedre etter nr.2 og 3. De er faktisk ganske ærlige om at dersom det ikke hjelper med 2-3 behandlinger så er det ikke stort mer enn vedlikehold de kan gjøre, så det er ikke sånn som mange andre metoder der man må tilbake 100 ganger i håp om at det skal funke en vakker dag.

Jeg har kjørt mark og bøy i et par år etter den prolapsen, men nå nylig har det forverret seg igjen. En svakhet i ryggen lar seg visst ikke kombinere med tunge vekter over lang tid, ihvertfall ikke i mitt tilfelle.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...