Gå til innhold

Dosering av proteinpulver


Infa

Anbefalte innlegg

Hei

har gått til innkjøp av proteinpulver, men har problemer med doseringen.

Har funnet ut at det er lurt å innta 20g med whey 30min før og 30min etter trening, så jeg skal da gjøre dette.

Jeg skal også innta 35g med night charge før jeg legger meg hver kveld.

Men så har jeg sett litt rundt, og ser at folk anbefaler at man tar proteinpulver på morgenen også, og det er her problemet mitt kommer.

Hvis jeg inntar 35g, om morgenen, blir ikke det alt for mye tilskudd om dagen?

Skal jeg innta mindre om morgenen? er det i det hele tatt vits i å innta det da?

Hjelp hadde vært fint.

Vil legge til at jeg spiser veldig lite proteinrikt generelt, og at det vanligvis går i musli til frokost, brødskive til lunch og så er middagen veldig varierende.

Hvis vekt og høyde er nødvendig, er det bare å si ifra, så skal jeg få sjekket det også.

Takk for all hjelp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

har gått til innkjøp av proteinpulver, men har problemer med doseringen.

Har funnet ut at det er lurt å innta 20g med whey 30min før og 30min etter trening, så jeg skal da gjøre dette.

Jeg skal også innta 35g med night charge før jeg legger meg hver kveld.

Men så har jeg sett litt rundt, og ser at folk anbefaler at man tar proteinpulver på morgenen også, og det er her problemet mitt kommer.

Hvis jeg inntar 35g, om morgenen, blir ikke det alt for mye tilskudd om dagen?

Skal jeg innta mindre om morgenen? er det i det hele tatt vits i å innta det da?

Hjelp hadde vært fint.

Vil legge til at jeg spiser veldig lite proteinrikt generelt, og at det vanligvis går i musli til frokost, brødskive til lunch og så er middagen veldig varierende.

Hvis vekt og høyde er nødvendig, er det bare å si ifra, så skal jeg få sjekket det også.

Takk for all hjelp:)

Rolig nå, ha tunga rett i munnen. Slapp av, og gjør følgende. Glem det du har hørt! It's bullshit, og ment som en salgsteknikk. Ta hvor mye du vil, når du vil, ingen kan fortelle deg hvor mye du skal ta av noe. Bestem selv! Ta det som passer deg, når det måtte passe for nettopp deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud. Dette.

Hør her. Kjør to-tre scoops proteinpulver i vann/melk når du føler for det. Frokost og etter trening er "obligatorisk". Vil du ta flere shakes utenom det så kjør på, spesielt hvis kostholdet ditt er som du sier proteinfattig.

30-40 GRAM proteinpulver(som igjen ligger på rundt 80% proteininnhold) er så marginalt og neglisjerbart at det er ikke vits i å snakke om det engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 scoops i skummet melk etter trening. Bruker Whey, og det var nok til å få i overkant høye protein verdier i urinen iflg test hos bedriftslegen nylig.

Ser ikke helt hvordan det svarer på spørsmålet mitt, men hvorfor målte de proteininnholdet i urinen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det svarer jeg på ved at ved 2 scoops i døgnet var tilstrekkelig mengde på treningsdager for meg iallefall. Det ble målt i forbindelse med obligatorisk helsesjekk via bedriftslegen.

Det var da en spesiell ting å måle, men det får være greit.

Hvordan vet du at det var "nok" for deg, at du ikke hadde fått bedre resultat med høyere inntak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...