Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Leste ett sted her inne at man kunne legge vekter under hælene når man trente Knebøy for å få riktig press under hælen.

Jeg prøvde dette, men jeg prøvde også å legge vektene under tærne. Jeg følte at jeg fikk mer press på hælen og riktig løfte stilling da jeg hadde de under tærna..

Er det noen fasit på dette eller er det kanskje best uten?

Jeg opplever ihvertfall at jeg trenger og få tøyd hofter og lysk skikkelig før jeg klarer å gjøre optimale knebøy for idag er jeg alt for stiv til å gå dypt nok ned og på riktig måte. Men det kommer seg som så mye annet når man er skikkelig igang :)

Fortsetter under...

Vektskiver under hælene brukes som regel som et hjelpemiddel til personer med dårlig ankelmobilitet, løfter man på hælen endrer man på vinklene i løftet så knærne lettere kommer fremover,som gjør det enklere å senke ned hoftene til dybde.

Vektløftersko fungerer etter samme prinsipp.

Apropos tøying; har du sjekket ut dynamisk oppvarming?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...