Gå til innhold

Min vektnedgang. :)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest MrWednesday

Egentlig mye lettere enn jeg hadde trodd på forhånd. :)

Det eneste jeg har gjort er å følge den enkle regelen "spis mindre, beveg deg mer".

Kutta da kraftig ned på kaloriinntaket ved å slutte å spise snop og drikke brus og spiste mindre porsjoner mat. Sluttet også tendensen med å forsyne meg mer enn en gang til måltidene. Samtidig startet jeg med turgåing. Startet med stort sett daglige turer på ca 2 km og etterhvert som vekta gikk ned og formen opp økte jeg på lengde og intensitet på turene. I sommer har jeg vært på flere fjell på over 1000 meter og bruker nå bl.a. opp en slalombakke i nærheten her som treningsløype. :)

Har prøvd noen ganger før også og tror det jeg gjorde feil da var å "bite over" for mye med en gang. Man tror vel gjerne på mirakler i løpet av kort tid og peiser seg selv så mye at man fort gir opp. Denne gangen bestemte jeg meg tidlig for å la progresjonen komme naturlig og det virket! :)

Nå blir utfordringen å finne nye mål fremover og jeg satser på å begynne med styrketrening om ikke så lenge. Har akkurat begynt på skole så det er litt tidspress fremover, men skal prøve å komme meg i gang så snart som mulig. Kroppen trenger avsolutt litt "oppstramming" nå... :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/23915-min-vektnedgang/#findComment-845354
Del på andre sider

Gjest MrWednesday

Har forresten brukt en vekt med wifi for å logge vektkurvene og Runkeeper for å logge turene. Fant mye motivasjon i å se at det skjedde noe og i å kunne utfordre meg selv på turene. Satte stadig nye mål for å komme under en viss tid på en tur eller over en viss lengde på en tur (med Runkeeper da). Bruker den aktivt enda og setter stadig nye rekorder. :)

I mai tok jeg også i bruk ShapeUp clubs app for å holde øye med kalori- og næringsinntaket. Den har også vært til god hjelp for å gi en viss pekepinn på hvordan man spiser. :)

Kjekt med slike ting til hjelp for en "gadget-freak": :p

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/23915-min-vektnedgang/#findComment-845356
Del på andre sider

Annonse

Gjest MrWednesday
Hei! Bra jobba! Men når du har brukt Shapeup appen - eter du opp kaloriane du brukar på trening?

Er litt usikker på om eg skal spise opp desse eller ikkje.

Jeg har prøvd å spise like mye ekstra kalorier som jeg har brukt på aktiviteter ja. :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/23915-min-vektnedgang/#findComment-845590
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...