Gå til innhold

Spagat...


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om noen vet om spesielle metoder å trene på til å klare både jente og -guttepsagat?

Jeg fant bare en webside med enkle øvelser: http://gymnastics.about.com/od/trainingadvice/ss/frontsplit.htm

Men jeg har ikke vært så flink til å øve nok på de.

Har dere følgt et spesielt program til å klare spagat ?

Dere kan gjerne dele tips med alle oss her på tråden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror du kanskje mener dinamysk tøying med Ikke-statisk :p

Hadde ikke hørt om at det er forskjellige typer tøying. Nå lar du meg bli enda sent i seng, for jeg må lese om dette i tillegg :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det var dynamisk jeg mente ja :p Når jeg tøyer spagatene pleier å "gynge" (dynamisk) litt i guttespagat, deretter "gynger" jeg i jentespagat med høyre fot frem, og til slutt med venstre fot frem. Denne runden tar jeg et par ganger, og kommer lenger og lenger ned for hver runde. Til slutt holder jeg så langt nede jeg klarer i guttespagat og deretter jentespagatene i ca 30 sek hver (statisk). Også et par runder her. Kommer nokså mye lengre ned for hver runde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg trente kickboxing og hadde behov for å gå [nesten] i spagat leste jeg en veldig god bok om slik trening. Kan se om jeg finner den i løpet av helgen, men...det som var litt oppsiktsvekkende, og som gjorde det mye enklere for meg (om det var en placebo-effekt eller ei vet jeg ikke) er at forfatteren sa at teorien er at et ben skal utgjøre halve spagaten. Om du stretcher slik at du kan løfte deg ene benet slik at det står 90 grader i forhold til det som står på bakken og du kan gjøre det begge veier, så kan du i prinsippet gå i spagaten. Det er ikke èn sene som går fra det ene til det andre benet.

Det jeg slet litt med var strekk i lysken, men bortsett fra det virket det faktisk mye bedre å trene ett ben om gangen i stedet for å ta belastningen det er på knærne å prøve å presse seg ned i spagaten fra dag 1...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...