Gå til innhold

Carbo blocker


leon haugsdal

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

men hjelper det noe om jeg legger in 1 intervall trening og en 1 cardio trening i uken ?

vil det hjelpe på valpefettet?

Ja, all aktivitet hjelper.

Men det spiller ingen rolle om kaloriunderskuddet kommer fra mindre mat eller mer trening, så det må sees i sammenheng med det totale matinntaket og treningsmengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skumma gjennom tråden... Om du hadde ligget på 1000-1500 kcal + trening som brenner 1000 kcal over lengre tid kan jeg LOVE deg at du hadde rast ned i vekt fort som faen. Du hadde også følt deg helt jævlig, blitt svakere, mista veldig masse muskler.... Poenget mitt er vel kanskje at det aller viktigste er kontinuitet. Om du ligger på 1000-1500kcal man-fre i ei uke eller to og driter i hva du spiser lør-søn og etter disse ukene kan det godt være at du spiser opp underskuddet ditt.

Jeg vil anbefale deg å heller ligge på et moderat underskudd kontinuerlig til du har den kroppen du er happy med. Ikke ha off-perioder hvor du bare driter i alt, og ikke ha on-perioder hvor du nesten ikke spiser. Dette gjelder trening også. 6-7 dager i uka i 3 uker taper lett mot 3-4 dager i uka i 4 måneder. Tenk laaaang sikt.

Så hva blir dette i praksis? Lag et estimat av kcal-forbruket ditt. (på en treningsdag vil jeg tippe det blir ca 3000kcal, og en rolig dag 2500 avhengig av aktivitetsniåvet. Ikke ta det for god fisk, finn en eller annen kalkulator og regn på det fitnessb har en på facebook vet jeg) trekk fra 300-600kcal fra dette eller legg til tilsvarende kardio. Spis bra mat mesteparten av tida, men unn deg selv litt godt fra tid til annen så lenge det passer ca med kcal. Også gjør du dette LENGE. Du kommer kanskje ikke til å se resultater hver eneste dag, men vær talmodig. Om du trenger inspirasjon og kunnskap om hva som er bra mat osv finnes det en hæv av artikler og tråder på dette formuet som kan "utdanne" deg :)

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...