Gå til innhold

Tips til en nybegynner?


Anbefalte innlegg

Er en gutt på 23 år som nå dessverre er helt på grensen til overvektig. Grunnen er kun slapphet over mange år og mye usunn mat, en del av det skyldes også at jeg har slitt psykisk i perioder.

Har nå endelig skaffet meg en egen leilighet og tenkte jeg skulle starte "over" på en sunn måte med å trene og spise sunt. Målet er å kunne like det jeg ser i speilet hver morgen.

Er helt blank når det kommer til trening og kosthold, samt mat, drikke, øvelser og alt.

Leser for øyblikket nybegynner-artiklene på sida men føler meg fortsatt overveldet av hvor mye jeg må forandre på kort tid.

Lurer også på hvor viktig det er med kardio vis a vis løfting? Burde jeg starte med begge deler?

Vi snakker elendig form her, virkelig elendig.

Alle tips er satt høyt pris på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Folk er forskjellig og spørsmålet er hva du vil se i speilet. Stor og sterk eller tynn og lett. Hvis du er i elendig form er det bare til å begynne å gå lange turer sett deg delmål og tilslutt kan du for eks løpe langt. ikke sats alt i begynnelsen å pådra deg skader. Kostholdet er viktigst. Du kan gjerne sette deg som mål å ikke drikke brus,alkohol, spise snop og lignende på 3 mnd. Ha en dag i uken der du unner deg litt "god mat" så du ikke faller av. Spis ca hver 3 time i steden for 2 store posjoner for dagen. Når du begynner å se resultater vil du mest sansynlig få blod på tann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...