Supertjej Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 Hei! Jeg er ei jente på 19 år som har bestemt meg for å virkelig satse alt en gang for alle. Målet er å bli sterkere og å få godt synlige muskler, som da tilsier at jeg også må gå ned litt i fettprosent. Jeg har trent styrke en stund av og på, men er ikke flink til å legge kardio inn i programmet. Resultatene kommer tregt når jeg først er i gang... veldig tregt, derfor mister jeg stadig motivasjonen til å fortsette. Jeg er rimelig sikker på at jeg gjør noe feil. Men som sagt, nå skal jeg virkelig ikke gi meg, og jeg er supermotivert. Problemet er at jeg usikker på hvor mange kcal jeg skal få i meg, samt fordelingen av prot, fett og karb. Hvor mye kan man tillate seg å gå i underskudd dersom man også ønsker å bygge, men samtidig bli kvitt overflødig fett? Per i dag veier jeg 61 kg og er 168 cm høy. Er det noen her som kan gi meg noen råd på veien? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/23637-noen-her-som-vil-hjelpe-meg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harit Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 Hei Supertjej, Er treningsprogrammet ditt dominert av baseøvelser? Og da mener jeg Benkpress, Markløft, Dype Knebøy, Pendlay roing / stangroing, Dips, Pullups / Chins, Skulderpress osv. Det er disse øvelsene som gir deg merkbare resultater på kort tid, og som fortsetter å gi deg resultater på sikt. Pass på å utføre øvelsene riktig slik at du får god kontakt og holder deg skadefri, og at du øker vektene på stanga etter hvert som du blir sterkere. Ikke flink med å legge til kardio i programmet? Da er vi 2 her. Jeg teller heller ikke kalorier, prøver å spise sunt og fornuftig. Det kan fort bli sånn at du verdsetter helgen mer enn de andre dagene siden det er i disse spesifikke dagene hvor du lar deg selv skeie ut. Det er iallefall min erfaring. Hvis dette er deg, tror jeg at du heller vil ha det bedre av å spise 90 % "reint". Altså sunne og gode måltider, og så kan du vel bruke de resterende 10 % for det du måtte ønske. Du kan gjerne få svar på hva makrofordelingen din skal være osv. Men det spørsmålet får jeg reservere for andre folk her på forumet som er mildt sagt mer dreven enn meg, da jeg for min del tar ting på øyemål. Det renner uansett inn drøssevis med råd fra flinke medlemmer her på forumet Lykke til med treningen! LeanMachine 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/23637-noen-her-som-vil-hjelpe-meg/#findComment-838794 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supertjej Skrevet 19. august 2013 Forfatter Del Skrevet 19. august 2013 Hei Supertjej, Er treningsprogrammet ditt dominert av baseøvelser? Og da mener jeg Benkpress, Markløft, Dype Knebøy, Pendlay roing / stangroing, Dips, Pullups / Chins, Skulderpress osv. Det er disse øvelsene som gir deg merkbare resultater allerede på kort tid, og som fortsetter å gi deg resultater på sikt. Pass på å utføre øvelsene riktig slik at du får god kontakt og holder deg skadefri, og at du øker vektene på stanga etter hvert som du blir sterkere. Ikke flink med å legge til kardio i programmet? Da er vi 2 her. Jeg teller heller ikke kalorier, prøver å spise sunt og fornuftig. Det kan fort bli sånn at du verdsetter helgen mer enn de andre dagene siden det er i disse spesifikke dagene hvor du lar deg selv skeie ut. Det er iallefall min erfaring. Hvis dette er deg, tror jeg at du heller vil ha det bedre av å spise 90 % "reint". Altså sunne og gode måltider, og så kan du vel bruke de resterende 10 % for det du måtte ønske. Du kan gjerne få svar på hva makrofordelingen din skal være osv. Men det spørsmålet får jeg reservere for andre folk her på forumet som er mildt sagt mer dreven enn meg, da jeg for min del tar ting på øyemål. Det renner uansett inn drøssevis med råd fra flinke medlemmer her på forumet Lykke til med treningen! Tusen takk for svar! Når det kommer til baseøvelser vil jeg si jeg har det meste på plass, men jeg sliter litt med teknikk i knebøy. Jeg får få noen til å hjelpe meg med dette da jeg egentlig aldri har fått dette helt til. Jeg er redd for å få skader, og kjører ofte benpress i stedet. Er det stor forskjell på utbytte mellom de to øvelsene? Jeg tror noe av problemet med maten er at jeg undervurderer hvor mye jeg faktisk spiser, for jeg har aldri regnet ut eksakt hva jeg får i meg. Og jeg kjenner meg nok litt igjen i "helgeproblemet", hehe... Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/23637-noen-her-som-vil-hjelpe-meg/#findComment-838800 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harit Skrevet 20. august 2013 Del Skrevet 20. august 2013 Tusen takk for svar! Når det kommer til baseøvelser vil jeg si jeg har det meste på plass, men jeg sliter litt med teknikk i knebøy. Jeg får få noen til å hjelpe meg med dette da jeg egentlig aldri har fått dette helt til. Jeg er redd for å få skader, og kjører ofte benpress i stedet. Er det stor forskjell på utbytte mellom de to øvelsene? Jeg tror noe av problemet med maten er at jeg undervurderer hvor mye jeg faktisk spiser, for jeg har aldri regnet ut eksakt hva jeg får i meg. Og jeg kjenner meg nok litt igjen i "helgeproblemet", hehe... Bare hyggelig å kunne hjelpe til! Jeg slet selv med teknikken i knebøy for ikke så lenge siden, så jeg kjenner meg igjen der. Du finner mange gode artikler her på forumet om dynamisk oppvarming for å minimere skaderisiko, så det er bare å benytte seg av søkefunksjonen. Og så er det jo selvfølgelig et pluss om du kan få noen på gymmet til å hjelpe deg med teknikken Beinpress istedenfor knebøy? Muskelvekst vil vel inntreffe om du hadde valgt å bare kjøre beinpress. Men jeg vil anbefale deg å kjøre knebøy primært, og beinpress sekundært. En ting med beinpress er at du har et sykt mekanisk fordel, som gjør det mulig for deg å bare lesse på med masse vekter. Men i mine øyne (og mange andre for den saks skyld) er knebøy fortsatt kongen av alle beinøvelser, fordi at du selv må passe på å ha stanga plassert riktig på ryggen, samt at du opplever en mer naturlig løftebane, og at du selvfølgelig går dypt nok slik at du får god kontakt. Og så vil det forresten føles mye tyngre siden du ikke får den assistansen du ellers ville fått med beinpress maskinen. Det er sykt gode artikler her på bloggen om knebøy, ta deg god tid og les disse Det dukker vel snart opp mange gode råd fra andre brukere som du kommer til å få nytte av. Tilslutt vil du nok følge det som passer deg best, om det måtte være å telle kcal eller å ta ting på øyemål Shenjing 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/23637-noen-her-som-vil-hjelpe-meg/#findComment-838806 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.