Gå til innhold

Beste gym i Ålebyen?


gøns

Anbefalte innlegg

Flytter til Ålesund, og må finne meg et bra gym å rotte rundt på :) Skal bo på Nørve, og fant ut at Stamina har et ganske nytt senter der. Noen erfaringer?

Trenger ikke spinning, allskens apparater og sånt tull, men vil ha et gym med solide rack og gode muligheter for trening med tunge vekter osv. dere vet hva jeg mener ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stamina er relativt nytt.. så har du Aktiv trening litt mot byen fra nørve.. om du kjører fra høgskolen og inn mot byen så er det på venstre handa ned mot innfarten..

ikke erfaring fra noen av senterene dog.. Vet de trener BJJ og div på Aktiv, samt har de styrke del etc etc etc...

Om du har lyst og bruke kalk, druse vekter og ha plenty med stenger, skiver, og den type er langevågen ett godt alternativ(acto). Men det er vell litt langt for ditt tilfelle... der kjører de Crossfit og om du er bitt av den basillen..

Jeg trener der sjøl, men bare styrke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut. Får vel ta et par drop-in timer på de forskjellige og se. Bruker for det meste knebøyracket, benkpressen, manualer og chinsstativet, så kravet til utstyr er ikke så himla høyt, men trener styrke ganske seriøst og det er greit å ikke ende opp på et senter fullt av pensjonister, hobbymosjonister og fotballkids hvis du skjønner hva jeg mener :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spiller kleine rolle hva andre gjør om du skal trene :)

Men ja ser den.. liker meg godt i langevågen, der er en avdelig oppe med vanlig senter , så har de crossfit delen en annen del av bygningen. Så oppe er det litt forskjellige typer.. Men nede er jeg som oftest alene med en boomblaster :) hehe

men tipper Aktiv nørve er nermest og helt kurrant for din del

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at hva andre gjør spiller liten rolle, så lenge det ikke er en guttegjeng på 6 av nevnte kategori som opptar begge benkene for å kjøre 15 sett hver for så å flytte seg over til knebøystativet for å kjøre curls ;) Det kan bli litt slitsomt å forholde seg til over tid...

Blir å sjekke ut Aktiv nørve og Stamina nørve værtfall! Takk for tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noen123

Aktiv nørve er ikke noe særlig spør du meg, dårlige hantler og apparater. Trener selv på aktiv Blindheim, syns det duger greit bra. Bedre kvalitet på utstyr og hantlene går opp til 50 kg i motsetning til nørve sine 40 kg.

Antar at Blindheim hever seg noen hakk nå om rundt 3 uker også, de er snart ferdig med utvidelse av senteret :)

Stamina key på Nørve er er greit senter, har bare vært innom der en gang, men det så helt ok ut.. Trives dog bedre på Aktiv. Det er dessverre dårlig med skikkelige styrketreningssentre i Ålesund :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest noen123

Ja, da blir det litt verre.. Tar jo nesten en halv dag å komme seg fra Nørve til Blindheim uten bil :p

Hvis valget sto mellom Akitv Nørve eller Stamina key, så hadde det nok blitt sistnevnte for min del :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer at jeg er stundent og mangler bil. Bor rett ved høgskolen, så om Stamina Nørve er greit så er jo det midt i blinken mtp. at jeg bare trenger å rusle et par meter for å komme meg dit :)

Virker som det er mangel på ordentlige senter stort sett overalt. De fleste kjedene har jo et komersielt fokus... Bodd i Trondheim de siste årene, og det er stort sett samme ulla der med enkelte unntak (feks. Kaliber)... Hantler på max 35kg, et utall ubrukelige apparater fremfor racks/skikkelig utstyr, ikke lov å smelle vektene/bruke magnesium og forbudt med singlet... Ikke det at det er viktig for meg personlig å bruke singlet, men det får være måte på :) Magnesiumforbudet har jeg rett og slett brukt å ignorere da jeg ikke ser noen grunn til at noen skal nekte meg å bruke flytende magnesium som ikke støver eller flekker i det hele tatt.

For øyeblikket er jeg i hjembyen Molde, og her har vi jo ProGym som er et kvalitetsgym uten like etter min mening. Trente der mye i oppstartsårene :) Var en tur der for noen dager siden og det har blitt ganske folksomt og dårlig plass der blant annet pga. mer utstyr siden sist jeg var der, men fortsatt et knall gym blottet for teite regler og med hantler opp til 70kg blant annet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da blir det litt verre.. Tar jo nesten en halv dag å komme seg fra Nørve til Blindheim uten bil :p

Hvis valget sto mellom Akitv Nørve eller Stamina key, så hadde det nok blitt sistnevnte for min del :)

Har du trent mye på Stamina key? Har bare sett de få bildene de har ute på hjemmesidene sine... Ser jo helt ok ut, men kanskje litt stusselig frivektavdeling, eller tar jeg feil? Om du har noe info å dele om senteret, så skyt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noen123
Har du trent mye på Stamina key? Har bare sett de få bildene de har ute på hjemmesidene sine... Ser jo helt ok ut, men kanskje litt stusselig frivektavdeling, eller tar jeg feil? Om du har noe info å dele om senteret, så skyt :)

Har bare vært på Stamina key en gang, tror manualene der går opp til 45 kg elns. Fordelen der er jo at det er nytt, så utstyret er i god stand. Tror dog der blir forferdelig trangt i rushtiden ettersom man har kidsa som kommer fra Kolvikbakken ungdomsskole + Fagerlia VGS + Høgskolen/fagskolen, som alle ligger i nærheten :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noen123

..Det er forresten ikke lov å bruke kalk/magnesium på Aktiv Blindheim, men jeg gir faen igrunn :whistle: Sålenge man holder en lav profil og ikke roter går det vel fint. Flytende kalk og singlet er lov da i det minste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stemmer :D

håper du finner noe du liker :)

Jeg trivest ihverfall med mine 6 racks alene om morgon :) lul

Takk for det! Hørtes ikke feil ut det nei :)

Har bare vært på Stamina key en gang, tror manualene der går opp til 45 kg elns. Fordelen der er jo at det er nytt, så utstyret er i god stand. Tror dog der blir forferdelig trangt i rushtiden ettersom man har kidsa som kommer fra Kolvikbakken ungdomsskole + Fagerlia VGS + Høgskolen/fagskolen, som alle ligger i nærheten :p

Aiai, håper ikke det er så ille som du antyder :p Gjenstår å se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...