Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. Er relativt ny her og lurer på en del ting. Har nettopp tatt oppigjen treningen etter et lengre opphold. De siste ukene har jeg lagt vekt på kondisjon men jeg ønsker å bli sterkere og bygge muskler. Målet er å etterhvert kunne drive med fitness(har litt erfaring fra før).

Ønsker også å gå ned ca 15-20 kg som en start. Har brukt kaloriteller fra shape up, og der står det at jeg skal ha i meg rundt 1400 kcal om dagen. men, om jeg skal fokusere på styrke og muskelbygging er det vel litt lite? Har tidligere følgt kostholdsplaner og syns det fungerer veldig bra.

Iom det er en stund siden føler jeg meg helt blå og trenger tips om hvordan jeg bør starte? Har plan om å bruke nybegynnerprogrammet fra siden her i starten!:-)

Jeg er 25 år, kvinne, 173 høy og 83 kg

Fortsetter under...

1400kcal virker veldig lite for en på din høyde og vekt.. Ville først og fremst gått gjennom matvanene. Skrive ned i 1-2uker hva jeg spiser i løpet av dagen for å få en oversikt over sånn ca matinntaket og matvanene. Mye man lærer om seg selv som man faktisk ikke tenker over daglig. Deretter ville jeg lagt meg 200-300kcal i underskudd og startet ihvertfall der. Ville kjørt på med 3-4 styrkeøkter ala fullkropp / 2splitt i uka, og holde kardio til det minimale :)

Takk for svar. Jeg har allerede startet. Hatt to økter der jeg har fokusert på å gjøre baseøvelser riktig og sjekke hvor mye jeg faktisk kan trene med i starten. Etter veiing i går har jeg gått ned 1.5 kg, og 6 cm i midjemål. Har også gjort meg vandt til kostholdet og hsr droppet hardttelling av kalorier men prøvd å passe på at det ikke blir for mye likevel. Hvor ofte bør jeg trene cardio?

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...