Gå til innhold

Ekstra kalorier når man trener?


DaddyCool

Anbefalte innlegg

Jeg har ett spørsmål jeg må få klarhet i.

La oss si at jeg til vanlig ligger på 2500 kcal. Nå når sommeren er på hell er det på tide å begynne å gaine igjen, og jeg vil legge meg på et overskudd på 500 kcal.

Spørsmålet er, om jeg trener styrke en time og forbrenner ca 500 kalorier, må jeg da spise 3500 kcal denne dagen for å få det overskuddet og vektøkningen jeg ønsker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis *vedlikeholdsnivået* ditt når du *ikke* trener er på 2500kcal må du legge til både kalorier til treningen og for å vokse. Det er dog usannsynlig at du bruker 500kcal på en treningsøkt, og du trenger ikke 500kcal ekstra for å vokse. Jeg ville sagt at du burde begynne på ca 3000 og se hva som skjer. Går du litt opp, så er det helt fint. Går du opp mer enn 200g i uken, så kutt litt i kaloriene. Går du ikke opp, eller går ned, så øk kaloriene i 200-300kcal hopp.

Du klarer ikke å bygge nok muskler i løpet av en uke til at det er nødvendig med 3500kcal i overskudd. Du vil bare legge på deg masse fett, og musklene du legger på deg vil du for det meste miste når du forsøker å kvitte deg med fettet igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan prøve og se hva som skjer. Selv pleier jeg, når jeg er på bulk, å ha 5 dager på 3100kcal, en dag (lørdag) som er som de fem andre, men der jeg bytter siste måltid med hva jeg enn måtte ha lyst på, og en dag der jeg ligger på 1200kcal for å brenne litt av fettet jeg lagret. Det funker for meg, men ikke sikkert det er optimalt for andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...