Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Sliter med smerter i korsrygg, noe som har gjort treningen min mildt sagt amputert. Er på grensen til å gi opp å trene styrke da knebøy og markløft over 100kg er utelukket. Er ikke særlig motiverende å trene da to av tre/fire grunnpilarer i styrke trening ikke fungerer.

Skaden oppsto etter å ha startet trening i en alder av 30 og uten noe særlig rettledning av kyndige folk, la på alt for mye med skrekkelig utførsel av knebøy. ble en liten knekk forover med 130kg på ryggen og det var det. legen sier at det er lett dehydrering i puten mellom fjerde og femte ryggvirvel (korsryggen)

Så spørsmålet mitt er om andre har hatt lignende skader (tviler på at jeg er den første som lot egoet styre treninga å fikk skade av det) Og om det finnes løsninger på problemet? Evt om noen vet om DYKTIGE manuelterapauter eller andre fagfolk som kan hjelpe meg.helst i Oslo området

Fortsetter under...

Nimi på Ullevål Stadion har mange eksperter innen fysioterapi og manuellterapi. Har brukt de et par ganger i forbindelse med skader som har oppstått grunnet trening. Mange av behandler der er også knyttet til ulike landslag eller på annen måte jobbet med idrettsutøvere.

Nimi er en del av Hjelp 24 / Stamina Hot:

NIMI - Stamina HOT web site

Lett dehydrering mellom L4/L5 er ikke noe store greier, og nesten som en normalforandring å regne hos en som har passert 30.

Jeg ville tatt tak i både ryggen din og øvelsesteknikk. Rett teknikk i mark/bøy er alfa omega om det skal fungere med en litt dårlig rygg. Om du ikke har fått hjelp til det, ville jeg fått noen til å lære deg stålteknikk her.

Når det kommer til behandlere i ditt område kan jeg ihvertfall anbefale Steinar, Jørgen og Kristin ved Center helse på skøyen. Kristin er manuellterapeut, selv om det ikke ser ut til å være oppdatert på hjemmesiden. Gustav, Joakim og Magnus ved Hans og Olaf i Oslo kan også anbefales. De to første er MT, Magnus er under utdanning til MT. Nimi som nevnes over her har også gode folk. Ellers kan du selvfølgelig komme til meg om du har lyst til å dra helt over på andre siden av byen ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...