Gå til innhold

Konstant sulten


JohannaB

Anbefalte innlegg

For et års tid siden slet jeg med en skulderskade og en ganske aktiv hverdag ble veldig mye mindre aktiv noe som gjorde at også noen ekstra kilo kom på. Med tiden ble skaden bedre og jeg har kommet meg tilbake til et relativt høyt treningsnivå igjen. Kombinert med et bevisst kosthold har også en del av den ekstra vekten begynt å slippe taket. Men jeg sliter med at jeg er konstant sulten nå som jeg er kommet opp i ganske store treningsmengder, tross store matmengder.

En typisk dag er:

Måltid 1: 45g havregryn med melk, sukrin og kanel

Måltid 2: 40g ris(ukokt) og 200g kjøtt

Måltid 3: 40g ris(ukokt) og 200g kjøtt

Måltid 4: En protein shake eller noe annet lett før trening

Måltid 5: Proteinshake etter trening

Måltid 6: 300g kjøtt, par hundre gram grønne grønnsaker og kanskje litt ris.

Måltid 7: Ofte noe lett på kvelden. En skyr, en salat etc.

Jeg trener crossfit 5-6 dager i uken, et par timer styrke, cardio 1 - 2 ganger i uken samt at jeg gjerne tar meg en skogstur i helgen. Med andre ord, det blir en del aktivitet. Jeg er ofte så sulten at jeg må spise mer enn det som står oppført over. Samtidig er jeg naturlig opptatt av å få av den ekstra vekten.

Noen råd til hva jeg burde tilføre dietten for og ikke gå rundt å være sulten hele tiden? Tenkt på litt mer karbo etter trening og sunt fett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stusset på de enorme mengdene med kjøtt (står forsåvidt ikke hvilken type kjøtt) og ganske lite karbohydrater og omtrent ingenting fett. Dette er ikke noe mer enn 1600-1900 kcal, med et ekstremt høy treningsmendge er ikke det nok. Bytt ut litt proteiner med fett og mer karbohydrater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går mye i kyllingfilet, kyllingkjøttdeig, karbonadedeig, tunfisk, noe biff.

Tror nok absolutt å få inn litt mer sunt fett i kostholdet er et godt forslag. Jeg er lite glad i fisk så må prøve å få inn fettet fra andre steder som nøtter, rapsolje og frø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å ete protein og fett til frokost i stedet for karbohydrater. Altså etter biorytme prinsippet. Funger ypperlig for meg og mange andre :-) Egg, proteinpulver, nøtter, avokado, fisk/kjøtt, avokado og typiske salat grønnsaker passer bra. Kanskje du burde øke det totale energi inntaket også, men det blir jo ei vurdering ut ifrå behov/ønsket fettreduksjon. Husk at kroppen berre klarer å hente ca 70cal per kg lagret kroppsfett per døgn :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

+ avocado, egg, oliven, mindre magert kjøtt, melkeprodukter (ikke magre), så begynner det å ligne på noe (y) Dette er heller ikke mye mat, men kan sikkert føles som et stort volum å få ned.

Egg og advocdo er gode tips jeg skal ta med meg:) Hehe det føles nok som mye mat når jeg kommer med lasset med kylling og er sulten konsekvent mens kollegaene sitter og pirker i to knekkebrød:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøv å ete protein og fett til frokost i stedet for karbohydrater. Altså etter biorytme prinsippet. Funger ypperlig for meg og mange andre :) Egg, proteinpulver, nøtter, avokado, fisk/kjøtt, avokado og typiske salat grønnsaker passer bra. Kanskje du burde øke det totale energi inntaket også, men det blir jo ei vurdering ut ifrå behov/ønsket fettreduksjon. Husk at kroppen berre klarer å hente ca 70cal per kg lagret kroppsfett per døgn :)

Nei, det er et godt poeng:) Det er det å finne balansen mellom å få i seg det man trenger til treningsmengden og samtidig ville få av litt fett. Men nei, jeg kan jo ikke rase av meg alt over natten heller. Skal prøve å få inn litt nøtter/egg tidligere på dagen og. Se om det hjelper:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...