Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Litt om meg: Jeg har nå trent jevnt og trutt i 18 mnd, og har gått ned 12 kg samtidig som jeg har bygget godt med muskler. Treningen har bestått i hovedsaklig 2-5 løpeøkter på tilsammen ca 20 km i uka (fordelt på kjappe økter som oppvarming, langkjøring på 10-13 km, og 5 km løp med moderat tempo i skogen), zumba og dansetimer med en styrkeøkt etterpå. Måtte kjøre så mye cardio for å brenne av kcal for å ligge i underskudd. Jeg har tre små barn, hvor den ene skal ha ekstra kcal i maten fordi hun er så liten. Ikke lett å skulle ligge i underskudd med maten da ;)

Styrken har stort sett vært saltimer med frivekter (løse manualer og stang), men nå flytter vi så jeg må bli flinkere til egentrening. Jeg prøvde meg for moroskyld på knebøy i helgen og tok 10x30 kg, 10x40 kg og 15x55kg (min kroppsvekt), og tok det helt greit. (tungt var det jo, men jeg hadde klart et sett til om ikke ungene hadde mast sånn på at vi måtte bli ferdige på gymmen snart)

Jeg lurer derfor på; hva kan være et realistisk mål for knebøy for en på min størrelse (160 cm og 55 kg)? Vekt og antall reps?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/23164-m%C3%A5l-og-motivasjon-kneb%C3%B8y/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for svar!

Jeg har en skade i knærne som gjør at jeg bør stoppe på 90grader og ikke gå helt ned. Jeg kjenner det i hogger litt i knærne om jeg går helt til bunns, men merker ingenting om jeg stopper på 90.

Hvor mange reps og sett bør jeg klare på 70-80 kg?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...