Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ok, en type plan for en dag kan se slik ut:

Frokost; lavkarbo brødskive med;

roastbiff = 116 kcal, 2,4g fett, 23,5 g protein.

Lunsj;

lavkarbo brødskive med;

laks, røkt = 160 kcal, 24g protein, 8g fett.

Middag;svin ytrefilet = 110kcal, 1,6g fett, 24g protein.

Kveldsmat;Noe av det samme som frokost og lunsj ca 230kcal.

Tilbehør:Grønnsaker, yoghurt, kanskje frukt. Skal se om det finnes noe lavkarbo pasta til evt middag.

Ser ut som jeg mangler noe kcal, men regner med at jeg unner meg noe sunt på kvelden med noe kalorier, hvis det skal bli nødvendig.

Det der er alt for lite mat. du burde iallefall ligge på rundt 2000 kcal.

Fortsetter under...

Må da kjøre hardcore? Hvis jeg ligger på 2000 og brenner vekk 300 = 1700..

Hva definerer du som "hardcore"? Det å spise så lite at du over tid kommer til å føle deg slapp, ikke energi til trening, fungerer ikke på skolen, søvnig osv.

Ok, en type plan for en dag kan se slik ut:

Frokost; lavkarbo brødskive med;

roastbiff = 116 kcal, 2,4g fett, 23,5 g protein.

Lunsj;

lavkarbo brødskive med;

laks, røkt = 160 kcal, 24g protein, 8g fett.

Middag;svin ytrefilet = 110kcal, 1,6g fett, 24g protein.

Kveldsmat;Noe av det samme som frokost og lunsj ca 230kcal.

Tilbehør:Grønnsaker, yoghurt, kanskje frukt. Skal se om det finnes noe lavkarbo pasta til evt middag.

Ser ut som jeg mangler noe kcal, men regner med at jeg unner meg noe sunt på kvelden med noe kalorier, hvis det skal bli nødvendig.

Det synes jeg også var ganske lite. Selv har jeg ligget på 2900 kcal i matinntak i dag. Men, jeg sykler til og fra jobb, det er litt over 12 km hver vei, til tider småkupert. Og jeg sykler gjennomsnittelig over 20 km/t. Dessuten har jeg løpt 10 km på 55 min, det brenner jeg ganske bra med kalorier på. Så ifølge myfitnesspal har jeg et netto kaloriinntak på ca 1300 kcal. Det er bedre å heller spise litt mer, og kjøre opp treningen betydelig.

Dessuten, jeg blåser i alt som heter lavkarbo. Det er oppskrytt. Jeg ser på hva jeg faktisk får i meg. Som sagt, appen kan hjelpe deg å holde styr på mengden du faktisk får i deg.

Edit: poenget er å finne et nivå du kan være komfortabel med. Såkalte "hardcore" opplegg som kun skal vare en begrenset periode har jeg ikke noe tro på. Det du er ute etter er en varig livsstilsendring. Du må ha disiplin og tenke langsiktig skal du få til det.

Okei, etter litt gjennomtenkning er jeg sikker på at dere har rett, det var litt lite. Da skal jeg fikse opp på middagen ved å spise en ekstra stor porsjon evt finne noe annet sunt med kcal som kan gjøre 500-600ish. Hva tror dere? Tror jeg holder meg til lavkarbon though!

Kan ta et eksempel: I dag hadde jeg varmrøkt pepperlaks til middag. Tok 250g med laks pluss broccoli, agurksalat og revne gulerøtter. Dette tilsvarte 850 kcal. Ble forholdsvis mett av den middagen. Om du vil holde deg til lavkarbo så er det ditt valg. Jeg personlig mener det er oppskrytt. Poenget bør vel være hvor mye du totalt spiser.

Annonse

Okei, etter litt gjennomtenkning er jeg sikker på at dere har rett, det var litt lite. Da skal jeg fikse opp på middagen ved å spise en ekstra stor porsjon evt finne noe annet sunt med kcal som kan gjøre 500-600ish. Hva tror dere? Tror jeg holder meg til lavkarbon though!

er det bare en brødskive du bruker? hvis ja, spis mer.

Tenkte x2 brødskiver! Brødskiver er vel ikke altfor usunt?

Brødskiver er ikke usunn, men det er veldig lite proteiner i det. Men med pålegget du har så er det ikke noe å bekymre seg for (y) Det er også veldig lite kcal i det, ville heller gått for en 4-5 brødskiver.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...