oboycarro Skrevet 27. juli 2013 Del Skrevet 27. juli 2013 Hei. Jeg har lenge drevet på med styrketrening, men føler det har gått seg til uten resultater og fremgang. Jeg har også vært Russ og levd livet kansje litt for mye. og treninga ble satt litt på vent! Men jeg vet at så lenge jeg lever kommer og er trening noe av det viktigste for meg... Eneste jeg er på jakt etter nå er rett og slett å komme meg i toppform før reiser til Bali i Januar 2014, for å studere PT 1. Jeg er også akkuratt ferdig på idrettslinja, studert der i tre år. Jeg sitter inne med veldig mye kunnskap selv, og vet sånn sirka oppskriften og alt det der!! Men likevel så er det så mange teorier ute å går, at jeg vet ikke hvor jeg skal begynne og hva som er best. Men det jeg hvertfall vil ha svar på er hvordan jeg på best mulig effektiv og motiverende måte kan komme meg ned i fettprosent, mindre vekt, samtidig øke muskelmassen?? Jeg tenker med en gang på kcal underskudd når det gjelder å gå ned i vekt osv. Men igjenn så blir jo kansje det et dilemma, med tanke på jeg vil opp i muskelmasse. Så: Hvordan kombinere dette på best mulig måte? Hilsen en frustrert jente som er klar til et skikkelig tiltak mot BALI 2014 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/23092-ned-i-fettprosentvekt-samtidig-bygge-muskler/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Slettet Skrevet 27. juli 2013 Del Skrevet 27. juli 2013 Hei. Jeg har lenge drevet på med styrketrening, men føler det har gått seg til uten resultater og fremgang. Jeg har også vært Russ og levd livet kansje litt for mye. og treninga ble satt litt på vent! Men jeg vet at så lenge jeg lever kommer og er trening noe av det viktigste for meg... Eneste jeg er på jakt etter nå er rett og slett å komme meg i toppform før reiser til Bali i Januar 2014, for å studere PT 1. Jeg er også akkuratt ferdig på idrettslinja, studert der i tre år. Jeg sitter inne med veldig mye kunnskap selv, og vet sånn sirka oppskriften og alt det der!! Men likevel så er det så mange teorier ute å går, at jeg vet ikke hvor jeg skal begynne og hva som er best. Men det jeg hvertfall vil ha svar på er hvordan jeg på best mulig effektiv og motiverende måte kan komme meg ned i fettprosent, mindre vekt, samtidig øke muskelmassen?? Jeg tenker med en gang på kcal underskudd når det gjelder å gå ned i vekt osv. Men igjenn så blir jo kansje det et dilemma, med tanke på jeg vil opp i muskelmasse. Så: Hvordan kombinere dette på best mulig måte? Hilsen en frustrert jente som er klar til et skikkelig tiltak mot BALI 2014 Alder, høyde og vekt? Hvor lenge har du trent de siste 3 årene sammenhengde? med kvalitet/kukerundsyndrom? Vet du sånn ca hvor mye du pleier å spise?Sykdom? fett%? Noen spesielle mål(type styrkemål)? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/23092-ned-i-fettprosentvekt-samtidig-bygge-muskler/#findComment-824096 Del på andre sider Flere delingsvalg…
oboycarro Skrevet 27. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2013 Alder, høyde og vekt? Hvor lenge har du trent de siste 3 årene sammenhengde? med kvalitet/kukerundsyndrom? Vet du sånn ca hvor mye du pleier å spise?Sykdom? fett%? Noen spesielle mål(type styrkemål)? Kjekt at du svarer Jeg er 18, snart 19 år gammel. og er 167 cm høy, og veier 67 kg. Tok en inbody analyse den 23.05.13 og der fikk jeg opp disse resultater: Vekt: 67.6, Muskelmasse: 29.2 og Kroppsfett: 16.0, dette er jo 2 månder siden nå, og var rett etter masse full og fanteri som russ har ikke målt opp nytt enda, men kan ikke tenke meg det er store forandringer ute å går, fordeom jeg er blitt veldig opptatt av kosthold nå. Treninga er det også mer av, men sliter litt med å komme skikkelig igang, så blir forsatt litt kukerundtsyndrom på meg egentlig, derfor jeg vil finne den perfekte veien for meg. De tre siste årene har vel vært ganske varierende, da jeg begynte på idrettslinja i 2010, var det ballaktiviteter på skolen det gikk i, og på ettermiddagene var det ned på treningssenteret, og innom masse forskjellig gruppetimer: spinning, MRL, styrke, aerobic zumba etc etc.. slik foregikk typisk trening for meg, helt til vinteren 2012. Da begynte jeg mer med egentrening der det gikk i cardio og styrketrening. Trente masse, men forsatt uten noe særlig resultater. Ja jeg løftet tyngst av jentene på styrketestene i klassen, ja jeg sprang mest på BIP testen, og var jenta med den beste utholdenheten osv. Likevel, det synes ikke på meg. Å det synes jeg er utrolig irriterende. har masse fett jeg kunne tenkt meg å bli kvitt. og få frem muskler istedenfor. Jeg prøver å spise proteinrik mat, så en typisk dag hos meg (der jeg er sunn) kan se slik ut: 2 knekkebrød med makrell i tomat til frokost + glass melk, kansje en skyr yoghurt/annen yoghurt/havregryn til mellommåltid. Middag er som oftest det som blir lagt, men nå de siste ukene har jeg begynt å lage min egen middag, med kylling/laks/egg og fullkorn pasta/ris/tagliotelle ved siden av + grønnsaker/salat. Hiver alltid på med en proteinshake etter trening, og kvelds kan være middagsrester, eller knekkebrød med magre pålegg, eller havregryn med melk. alt ettersom. Mine mål er egentlig ikke veldig konkrete. Bare at jeg har veeeeldig lyst å få vekk alt det unudvendige fettet så ligger rundt magen, og få frem muskler og bli mer markert. Håper du kan hjelpe meg:) Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/23092-ned-i-fettprosentvekt-samtidig-bygge-muskler/#findComment-824197 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiwas Skrevet 27. juli 2013 Del Skrevet 27. juli 2013 Ikke kast bort penger på inbody. Kjøp deg en fettklype og hold oversikt over noen få områder. Blir hudfoldene tynner mister du fett. Blir de tykkere - guess what Når det gjelder kalorier, så legg deg tilsvarende vedlikehold (eller rett under) totalt for uken, men ta for eksempel tre dager med veldig lave kalorier og fire dager med høyere. Om det blir for komplisert må du nesten bestemme hva du vil - bygge eller kutte. Det er mulig å gjøre begge deler samtidig, men det er vanskeligere og mindre effektivt. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/23092-ned-i-fettprosentvekt-samtidig-bygge-muskler/#findComment-824266 Del på andre sider Flere delingsvalg…
selters Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 inbody er pålitelig. detteber ganske godt dokumentert. om det er verdt pengene får være opp til hver enkelt å vurdere. som svar på spørsmålet, så vil jeg bare si at man bør prøve å opprettholde eller øke styrke, selv under vektreduksjon. styrkemålinger lyver ikke. daglige foandringer i vanninnhold, brunfarge, lysforhold foran speilet er ikke det. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/23092-ned-i-fettprosentvekt-samtidig-bygge-muskler/#findComment-825566 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiwas Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 inbody er pålitelig Her går du i samme fellen som folk som leser annen forskning gjør. Inbody er pålitelig NOK til enkelte områder og under visse omstendigheter. Siden det her neppe er snakk om folk på sykehus som er sengeliggende mesteparten av tiden blir det forskjeller - og de blir store. Litt svettere føtter, litt hardere grep om sondene, litt lengre siden man tisset, litt mer stress på jobben osv osv... Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/23092-ned-i-fettprosentvekt-samtidig-bygge-muskler/#findComment-825580 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.