Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har bestemt meg for å få en fit kropp. Sprettrumpe står naturligvis høyest på lista.

Jeg gikk fra en lat holdning og null fysisk aktivitet og til å kjenne at fysisk aktivitet faktisk er deilig.

Jeg er lita og ganske tynn, kanskje litt for tynn, er 160,5 cm og 48kg. Har deigrumpe og deiglår som et resultat av to svangerskap. Masse løshud på magen. Armene var bare spinkle og totalt muskelløse, men noe skjedde. Jeg har fått muskler! Og jeg vet helt ærlig ikke hvor de egentlig kommer fra. Har fått godt synlige muskler de to siste mnd. Jeg har aldri vært på et treningsenter, men det kommer til bygda nå ila de neste ukene, og da blir det trening. På ordentlig. Har fått kommentarer på musklene mine fra fem forskjellige venninner de siste tre ukene, og det gjør noe med motivasjonen. Jeg er helt elektrisk!

Jeg begynte med fjellklatring, hver onsdag. Har vært med på det fire ganger nå, så kan ikke innbille meg at det har gitt meg så mye muskler. Jeg tar endel armhevinger, og løfter generelt mye tungt, tester meg selv i hverdagslige situasjoner som når jeg har vært og handlet, og bruker bæreposene som vekter på vei til bilen. Jeg går mye på fjellet, og har nylig begynt å jogge. Problemet mitt er, jeg har ikke snøring på dette med trening, treningsprogram og hva jeg egentlig burde gjøre. Jeg googler og leser, og blir jo nesten gal. Jogginga f.eks, hvordan legger jeg opp løpeturen. Jeg løper intervall, så blir ikke lange turene. Fjellturene derimmot er noe lengere, og der går jeg så fort jeg makter. Forleden vekslet jeg mellom løp og å gå fort, var helt ødelagt men det ble en ny pers i tid opp på toppen, som jeg var godt fornøyd med og vel så det. Men skjønner at jeg kanskje burde ta det litt roligere.

Noen som har forslag til hvordan jeg skal gripe an dette? Det blir lite trening hjemme, tar knebøy, armhevinger og sit-ups men har liksom ikke noe opplegg på det.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/23057-trenger-litt-veiledning-nybegynner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...