Gå til innhold

Beef Jerky


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Prøve meg på hjemmelaget beef jerky her om dagen

Ni9YUXQz.jpeg

Skar opp 1kg mørbrad av storfe i 5 mm tykke skiver. De som var for lange eller for tykke delte jeg i to.

La dem deretter i en marinade av soya saus, worchestersaus, hvitløk-, chili-, paprikapulver. Smakte til med litt salt og pepper. Lot kjøttet ligge i marinaden rundt 3 timer, men har lest at det bedre desto lengre det får trekke. Mitt var i hvertfall veldig godt.

ZFNiVUtW.jpeg

Hang de marinerte strimlene på en rist, passet på at de ikke er nær i hverandre. Da tar det lengre tid å tørke. Tørket dem i en stekeovn på varmluft effekt 50 grader i 6 timer. Lot en tresleiv stå i døra til ovnen slik at temperaturen ikke stiger.

M3Y3VFV2.jpeg

Dette er etter ca 3-4 timer i ovnen.

WkI5K1pu.jpeg

Ferdig produkt! Forsvant i løpet av to dager... Heldigvis var kjøttet til 79kr kiloet, supertilbud!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...