Senss Skrevet 18. november 2013 Skrevet 18. november 2013 Noen som vet om nettbutikker i norge som selger store kvantum? Siter
ktpearie Skrevet 21. november 2013 Skrevet 21. november 2013 Prøve meg på hjemmelaget beef jerky her om dagen Skar opp 1kg mørbrad av storfe i 5 mm tykke skiver. De som var for lange eller for tykke delte jeg i to. La dem deretter i en marinade av soya saus, worchestersaus, hvitløk-, chili-, paprikapulver. Smakte til med litt salt og pepper. Lot kjøttet ligge i marinaden rundt 3 timer, men har lest at det bedre desto lengre det får trekke. Mitt var i hvertfall veldig godt. Hang de marinerte strimlene på en rist, passet på at de ikke er nær i hverandre. Da tar det lengre tid å tørke. Tørket dem i en stekeovn på varmluft effekt 50 grader i 6 timer. Lot en tresleiv stå i døra til ovnen slik at temperaturen ikke stiger. Dette er etter ca 3-4 timer i ovnen. Ferdig produkt! Forsvant i løpet av to dager... Heldigvis var kjøttet til 79kr kiloet, supertilbud! Aurelius, sarkip, miika lindback og 1 annen 4 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.