Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er en jente på 15 år som vil bygge muskler. Jeg er 175 cm og veier 58 kg, så jeg har en bmi på 18.9. Jeg vet at man skal spise proteiner og sunt fett for å øke muskelmasse, men jeg aner Ikke Hvor mange kalorier jeg bør spise. Jeg vil Ikke legge på meg fett, så kan man bygge muskler på 2000 kalorier ?

Jeg lurer også på Hvor lang tid det tar å få resultater, når man trener styrke 3 ganger I uken og spiser ca. 2000 kalorier daglig.

Fortsetter under...

Vel det kan være at du bør ligge over 2000 kalorier daglig og, 2500kansje, men du må nesten prøve selv for å se hva som skjer på den fronten da dette varierer fra person til person(y) Vel, hvor lang tid? Om du dedikerer et år med hard arbeid så skal du trolig kunne se litt forskjell:p 1,5-2gram protein pr kg kroppsvekt er også en grei regel.

Som Grishnackh er inne på må du først finne ut hva som er vedlikeholdsnivå for akkurat deg. Hvor mye du sover, hvor aktiv du er, om du sitter helt i ro eller trommer med fingrene osv osv spiller alle inn på det. Når du har funnet kalorinivået der du hverken går opp eller ned legger du til 100-300kcal om dagen for å få en jevn og fin vektoppgang uten å legge på deg alt for mye fett.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...