Gå til innhold

Teknikksjekk markløft


Kristines1990

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det første jeg legger merke til er at når du senker stanga ned, så bøyer du knærne før du bøyer hoftene. Det gjør at knærne skyter ut,og du får en mye lengre avstand som stanga må beveges før du kan sette den på bakken. Slutte med det. Veien ned gjøres på nøyaktig samme måte som når stanga skal opp,bare omvendt rekkefølge.

Først knær så hofte opp,og først hofte så knær når stanga skal ned:) Da slipper man å risikere at man en dag slipper stanga og kverker kneskålene. Ellers..hmm.. Ellers ser det ganske greit ut. Kanskje bittelitt mere oppspenn, og prøv å skape og holde buktrykk før du bøyer deg ned og setter deg i posisjon.

Ellers kan også å se mere nedover på gulvet fremfor deg(typ 2 meter foran) være fordelaktig.

Stort sett småplukk,har sett mange som løfter med dårligere teknikk enn det der:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk =)

Alltid greit å få litt hjelp.

Det med blikket la jeg merke til selv når jeg så filmen og, men greit at det ikke bare var noe jeg trodde var galt. Jeg må nok jobbe litt med nedoverbiten ja.

Satser på å prøve å få til en liten film til neste trening for å se om ting bedrer seg =) Men greit å vite at jeg ikke kommer til å ødelegge meg med helt på trynet løfting ihvertfall :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...