Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Lurer på hva man bør ta ved siden av et variert kosthold, med tanke på stive muskler og ledd?

Jeg er konstant stiv i spes ryggen\bena. Når jeg står opp på morgenen er det litt av en tøyerutine som skal til for i det hele tatt ha det ok.

Løper mye, og syns selv jeg er flink til å tøye ut, men den stive kroppen forblir...stiv...

har hørt at selolje er bra, er dette noe man bør teste?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/22906-stiv-i-kroppen-tilskudd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stive muskler kommer jo av at det er et konstant spenn i muskelaturen. Musklene klarer ikke å slappe av som et resultat av mye trening eller uvant arbeid. Det du kan gjøre da er å gi musklene hvile, og/eller dra til naprapat eller kiropraktor for å få behandlig.

Selolje er bra for muskler og ledd ja, men det vil ikke på magisk vis fikse et problem med anspente muskler.

Hva med en legevisitt for en enkel helsesjekk (blodprøver, urinprøver etc), som kartlegger eventuelle lave verdier? Det kan tross alt være flere grunner til at man føler seg stiv i kroppen, så er greit å vite om man har behov for et tilskudd. Går selvfølgelig an å prøve seg frem uansett! - men det tar gjerne lengre tid å erfare om noe fungerer uten å ha et utgangspunkt.

Stive muskler kommer jo av at det er et konstant spenn i muskelaturen. Musklene klarer ikke å slappe av som et resultat av mye trening eller uvant arbeid. Det du kan gjøre da er å gi musklene hvile, og/eller dra til naprapat eller kiropraktor for å få behandlig.

Selolje er bra for muskler og ledd ja, men det vil ikke på magisk vis fikse et problem med anspente muskler.

Det er nok mye i dette du skriver FrkHoel. Sliter med anspenthet i nakkeregionen rett som det er, og er kronisk stresset, så dette gjør nok kroppen stiv og tung. Samtidig trener jeg mye, men muligens med da anspent kropp.. Hmm.. noe å tenke på. Er nok på tide med en ny runde hos kiropraktor igjen også.

Bitt fra huggorm kan gi deg symptomer på stivhet i ledd opptil ett år.

Hva jobber du med?

Det stemmer for så vidt med symptomene, men har ikke vært utsatt for et huggormbitt, noe jeg regner med man ville merket. Jeg jobber som prosessoperatør, så har ikke den mest fysisk tunge jobben.

Selolje skal innkjøpes, mest for nysgjerrig testing, men kan da ikke skade.

Det er nok mye i dette du skriver FrkHoel. Sliter med anspenthet i nakkeregionen rett som det er, og er kronisk stresset, så dette gjør nok kroppen stiv og tung. Samtidig trener jeg mye, men muligens med da anspent kropp.. Hmm.. noe å tenke på. Er nok på tide med en ny runde hos kiropraktor igjen også.

Sliter selv med stivhet i nakke og skuldre, og er til naprapat et par ganger i året for å løse opp dette.

Ble tipset av en på jobb at han har blitt mye mindre plaget etter at han skaffet seg en tempur pute.

Vurderer å skaffe dette selv, da jeg vet at jeg ligger på en snål måte som gjør at jeg ligger med litt spent muskulatur mens jeg sover.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...