Gå til innhold

Tips og råd om trening. Pleeease!?


HvitLotus

Anbefalte innlegg

Heihei!

Jeg lurer på om noen kan komme med litt tips og råd for hva jeg skal gjøre.

Jeg spiser forsåvidt sunt (litt mer snop enn jeg burde, kanskje generelt mer mat enn min lille kropp trenger). Jeg trener 5-6 ganger i uka, prøver å få til 4 økter styrke(m litt kondis) og 2 økter kondisjon.

Har trent jevnt siden januar i år og nå har jeg fulgt Silje Mariela's program 'Fat Attack' i ca 5 uker.

Jeg er 153cm høy og veier ca 52 kg, så jeg er normalvektig. Siden januar har jeg gått ned ca 6 kg. Problemet mitt er at fettet rundt lårene og rumpa NEKTER å slippe taket... Jeg måler meg jevnlig og har gått ned noen cm rundt hofte og midje. Vektnedgangen vises godt på overkroppen. Men underkroppen er fortsatt akkurat den samme..

Blir så frustrert. Ønsker meg en fast og fin rumpe + slanke lår. Pga at jeg ikke ser noen resultater der jeg mest ønsker, har treningen blitt et ork å gjennomføre i de to siste ukene.. Nå vil jeg helst ha en pause men får litt dårlig samvittighet av å ikke trene, da jeg somregel bare blir sittende på rumpa nesten hele dagen. Føler meg slapp og lei siden jeg ikke ser de resultatene jeg ønsker...

Skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig..

Er det noen som kan gi meg råd for hva jeg skal gjøre? Hvorfor er det så innmari vanskelig å fjerne fettet på underkroppen? Er 19 år, så det burde ikke være så vanskelig. Synes det ser så rart ut å være så kort og ha ganske slank overkropp og stor underkropp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Slettet
Heihei!

Jeg lurer på om noen kan komme med litt tips og råd for hva jeg skal gjøre.

Jeg spiser forsåvidt sunt (litt mer snop enn jeg burde, kanskje generelt mer mat enn min lille kropp trenger). Jeg trener 5-6 ganger i uka, prøver å få til 4 økter styrke(m litt kondis) og 2 økter kondisjon.

Har trent jevnt siden januar i år og nå har jeg fulgt Silje Mariela's program 'Fat Attack' i ca 5 uker.

Jeg er 153cm høy og veier ca 52 kg, så jeg er normalvektig. Siden januar har jeg gått ned ca 6 kg. Problemet mitt er at fettet rundt lårene og rumpa NEKTER å slippe taket... Jeg måler meg jevnlig og har gått ned noen cm rundt hofte og midje. Vektnedgangen vises godt på overkroppen. Men underkroppen er fortsatt akkurat den samme..

Blir så frustrert. Ønsker meg en fast og fin rumpe + slanke lår. Pga at jeg ikke ser noen resultater der jeg mest ønsker, har treningen blitt et ork å gjennomføre i de to siste ukene.. Nå vil jeg helst ha en pause men får litt dårlig samvittighet av å ikke trene, da jeg somregel bare blir sittende på rumpa nesten hele dagen. Føler meg slapp og lei siden jeg ikke ser de resultatene jeg ønsker...

Skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig..

Er det noen som kan gi meg råd for hva jeg skal gjøre? Hvorfor er det så innmari vanskelig å fjerne fettet på underkroppen? Er 19 år, så det burde ikke være så vanskelig. Synes det ser så rart ut å være så kort og ha ganske slank overkropp og stor underkropp...

For jenter så er det på rumpe og lår det slipper sist. Jeg ville anbefalt at du får oversikt over ditt inntak og prøver å fokusere på å få mer muskler og øke i styrken frem til jul. Du er normalvektig og kan spise med god samvittighet. Ofte kan årsaken til at man har "for mye fett på lår/rumpe etc" at man ikke har nok muskler rett og slett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Nitram, du har lite å hente på å gå ytterligere ned i vekt, og løsningen er nok mer mot det motsatte av hva du kanskje tror. Du bør velge en av to tilnærminger; du kan spise i et mildt overskudd (200-300 kcal per dag), og fokusere på å øke i styrke i samtlige øvelser du kjører på gymmet. Mål vektoppgangen per uke; øker du 0,2-0,3 kg er det fin fremgang, som sikrer at du minimaliserer fettlagring mens du begynner muskler som kommer til å få deg mye strammere der du ønsker. Du kommer til å bli overrasket når du ser SLANKERE ut enn da du begynte, på TYNGRE kroppsvekt!

ELLER så kan du spise på et inntak som tilsvarer ca. (vekt)vedlikehold; her vil du ikke bygge muskler like raskt, MEN det er mulig å bygge noe samtidig som du (kanskje) brenner litt fett. Du vil kunne få gode resultater av å gjøre det på denne måten også og kroppen vil endres mot det bedre, men vær oppmerksom på at både fettbrenning og muskelbygging oppnås raskere hvis du deler dem opp i enkeltmålsetninger, noe jeg personlig ville gjort :)

Pointet er: ytterligere ned i vekt er ikke løsningen! Her må det fylles opp med litt ordentlig masse, og det krever påfyll i form av ekstra mat :) Dessuten er et godt tips å fokusere mer på å øke prestasjoner i gymmet, kontra ene og alene la vekta være definerende for din følelse av fremgang :) Kort sagt så VIL økte prestasjoner la seg overføre direkte til en bedring av fysikken din, så la dette være din største indikasjon på at ting går som det skal :) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...