Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Okei! Jeg er 17 år, veier 80 Kg, 1.80 høy, jeg spilte fotball i 10 år med treninger nesten hver dag mot slutten, gikk på treningssenter et halvår med godt kosthold, nå er kostholdet dårlig.. det går i brus, godis ovs..

Jeg er ikke feit, men jeg vil få fram musklene igjen, og da må jeg ned i fettprosent og opp i muskelmasse.

Kan noen her si meg nøyakte hvor mye jeg bør spise, hva jeg bør spise, når jeg bør spise det osv, eller må jeg spørre et annet sted da? håper på raskt svar!

Okei! Jeg er 17 år, veier 80 Kg, 1.80 høy, jeg spilte fotball i 10 år med treninger nesten hver dag mot slutten, gikk på treningssenter et halvår med godt kosthold, nå er kostholdet dårlig.. det går i brus, godis ovs..

Jeg er ikke feit, men jeg vil få fram musklene igjen, og da må jeg ned i fettprosent og opp i muskelmasse.

Kan noen her si meg nøyakte hvor mye jeg bør spise, hva jeg bør spise, når jeg bør spise det osv, eller må jeg spørre et annet sted da? håper på raskt svar!

Det er sikkert noen som kan gi deg et nøyaktig svar på hvor mye du kan spise, men dette vil ikke være et bra svar.

Kroppen er for kompleks til at man kan gi et slikt svar kun på bakgrunn av vekt, høyde og et røft anslag på aktivtetsnivå.

Det du bør gjøre i første omgang:

- Start med et bra styrkeprogram. En god start er å lese artikkelen for nybegynnere. Der står det også et program du kan starte med. Alternativ er x-press programmet et godt alternativ sidendu allerede har trent litt på treningssenter

Styrketrening for nybegynnere - Fitnessbloggen

X-Press – For deg som vil ha muskler - Fitnessbloggen

- Kutt ut brus og godis samt fastfood og frossenmat, ihvertfall i ukedagene. Spis variert og balansert mat. Mer grønnsaker, kjøtt og fisk.

Disse punktene vil sannsynligvis ta deg godt på vei. Hjelper ikke det kan du se litt nøyere på kostholdet og skape deg en oversikt over hvor mye du får i deg. Evt bare prøve å spise litt mindre enn du har gjort fram til du ser at midjemålet kryper innover. Målbånd og formbilder vil være en bedre indikator for om du har framgang enn badevekta.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...