Gå til innhold

Ned i vekt og periodisk faste

Anbefalte innlegg

:) Hei.

Jeg lurer på om det er noen her som kan hjelpe meg... Jeg har lyst å gå ned i vekt og samtidig spise etter periodisk faste. prøvde dette i går og hadde 3 store måltider og dette ble tilsammen ca 1600 kcal... er dette ok eller for mye/lite? jeg var stappmett og kunne ikke fått ned mer... Jeg trener ikke så mye men planen er å komme i gang med styrketrening 2-3 ganger i uka... proteinmengden i går var på 146 g karb 46 og fett 98. om noen kan gi meg tilbakemelding på dette hadde jeg blitt veldig glad.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kalorier er din beste venn :)

Om du kommer i gang med litt mer trening nå så blir 2000kcal på treningsdager en veldig bra plass å begynne. Du kan ligge litt lavere på hviledager, da f.eks 17-1800 kcal.

Du kan nok oppleve å gå opp i vekt i begynnelsen om du ikke har trent mye før da du plutselig bygger litt muskler, men ikke få panikk.

Etterhvert som vekta stabiliserer seg så kan du kutte et par hundre kcal i uka.

Du får veldig mye bedre resultater om du tar en roligere og behageligere framgangsmåte enn å kutte altfor mye kcal med en gang. Greit at du går ned mye i begynnelsen, men så stagnerer du og må kutte enda mer. Dette er ikke noe særlig om du allerede spiser veldig lite kcal...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da prøver jeg det. men da er karnsje ikke periodisk faste noe for meg da.. syns det ble så mye mat , var ca 4-5 timer mellom de to siste måltidene og jeg var ikke sulten da jeg spiste det siste men følte jeg måtte spise noe ellers hadde jeg havnet på ca 1200kcal...:confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...