Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann,

Jeg heter Thomas og er 25 going on 26 år gammel. Etter mye fram og tilbake i mange år så ser det ut til at jeg har funnet noe jeg kan leve med, som kostholdsmåte.

Det jeg da lurer på er om jeg har truffet rett her oppsettet i forhold til muskelvekst og en evt fett%-nedgang.

Bakgrunnsinfo: 183cm - 87-89kg

Kjører styrketrening minimum 4 ganger i uken, da Myoreps + oppvarming og dynamisk tøying/massasje.

Sykler av og til, spiller fotball av og til, men dette er ikke noe jeg regner med i kalkulasjonen.

Har satt opp en dag her, og lurer på om jeg er på rett spor da i henhold til Biorytmedietten og evt nedgang av fett%/bygging av muskler med tanke på kcal.

Totalt på en dag ser det slik ut:

2540 Kcal

191g Protein

259g Karbohydrater

78g Fett

Fordelt på 5 måltider som ser slik ut:

Frokost:

4 kokte egg - 2dl Lettmelk - 150g Blåbær

35,2g Protein - 16,9g Karbs - 25,3g fett

Mellommåltid 1:

30g Mandler - 150g Mager Kesam - 150g Jordbær

25,2g Protein - 19g Karbs - 18,5g Fett

Før/Etter trening:

25g Mammut 4k Protein - 2dl Lett/Skummet melk - 2 Bananer à 220g

28,6g Protein - 50g Karbs - 2g fett

Mellommåltid 2:

100g Basmatiris - 200g Kvernet deig av Svin

45g Protein - 76g Karbs - 19g Fett

Kveldsmat:

125g Basmatiris - 200g Kyllingfilet - 10g Selolje

57g Proten - 97g Karbs - 13,4g Fett

Noen innspill?

Takker på forhånd for gode svar :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/22753-biorytmediett-levem%C3%A5te/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vekt, høyde, målsetning? Men generelt sett vil jeg si altfor lite grønnsaker. Du kan også med fordel bytte ut noe av risen med frukt, havregryn eller andre mer næringsrike karbkilder enn basmatiris. Egg og mandler er gode fettkilder, men du kan med fordel øke fettinntaket mer, f. eks helmelk fremfor skummet melk, cottage cheese fremfor mager kesam o-l, eventuelt legge til avokado eller oliven til et av måltidene siden du er litt short på grønnsakene.

200g kyllingfilet er nærmere 48g protein forøvrig, seloljen er vel uten protein (?) og risen er utbetydelig, så jeg vet ikke om 57g protein stemmer? Uansett unødvendig micromanaging, men om det er feil i flere av utregningene og kaloriene regnes utifra makroer risikerer du å få i deg litt lite kcals.

Gitt at du har litt grønnsaker i de to varmmåltidene synes jeg dette ser bra ut. Bare å justere etter hvert etter hvordan framgangen er, men dette er nok et fint utgangspunkt du har satt opp.

200g kyllingfilet er nærmere 48g protein forøvrig, seloljen er vel uten protein (?) og risen er utbetydelig, så jeg vet ikke om 57g protein stemmer? Uansett unødvendig micromanaging, men om det er feil i flere av utregningene og kaloriene regnes utifra makroer risikerer du å få i deg litt lite kcals.

Er 9 gram protein pr 100 gram i basmatiris og det blir ikke helt ubetydelig når man spiser 125 gram ris i et måltid.

Takk for gode svar, vekt og høyde står der.

Kan bytte ut Halve risen i måltid 3, da blir det 500 wok/brokkoli/o.l + 62,5g ris! Blir noen få gram mindre karbs, men en god del grønnsaker og litt mere kcals.

Men igjen så er dette som jeg sa ovenfor kun ett utdrag av retter. Det jeg ønsket tilbakemelding på var om selve næringsinnholdet var noenlunde rett :)

Blir nok en god del variasjoner av rettene!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...