Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann alle sammen. Eg trenger noen tips til hvordan å trene.

Er 176cm høy og veier for tiden 60kg. (For tynn). Er naturlig tynn.

Problemet er at eg har en del ovefløding fett rundt magen grunnet at eg var 90kg for en del år siden i forbindelse med operasjon av en prolaps i ryggen.

Det eg ønsker nå er å fjerne nederste del av fettet rundt magen, og legge på meg (bygge muskler).

Slik eg har forstått det så kan ikke disse to tingene gjøres samtidig.

Men hva starter eg med først?? Og hva skal eg spise?

Eg lurte på om eg skulle benytte disse to sommer månedene på å jogge, og spise litt mindre enn vanlig.

Og begynne på treningsstudio til høsten, for å bygge muskler.

Hva anbefaler dere???

Fortsetter under...

For det første - du kan ikke selv velge hvor du skal forbrenne fett. Det forsvinner der kroppen ønsker å ta fra og er en kompleks prosess. Gjenstridige fettreserver er gjerne på de mest upassende steder. Men - om du bygger muskler under, så vil fettet se mindre ut.

Hvis du veier 60kg nå hadde jeg absolutt forsøkt å bygge muskler først. Da må du trene tungt og spise mer enn du forbrenner. Når det gjelder *hva* du skal spise, så blir det litt vel spesifikt. Forsøk deg på å få i deg ca 150g protein om dagen og så fyller du opp resten med ca like mange gram av karbohydrater og fett til du kommer opp i 2500kcal. Om du ikke går opp i vekt av det, så legger du på 300kcal på hver dag og øker med nye 300kcal hver uke frem til du legger på deg 100-200g i uken. Når du finner det punktet kan du eksperimentere litt med forholdet mellom karbo og fett.

Hei! Gratulerer med vellykket vektnedgang, jeg antar at du er jente siden du veier såpass lite som 60 kg på din høyde nå? :) Når du allerede er såpass lett ville jeg uten tvil fokusert på å bygge muskelmasse og styrke først, og når dette virkelig begynner å komme på plass kan du heller revurdere om du faktisk trenger å fjerne noe mer fett - det er litt begrenset hvor mye overflødig fett du kan ha når du er såpass lett. Få i deg godt med protein, legg deg omtrent på vedlikehold/lett kalorioverskudd og tren tungt og godt så skal du se ting skjer :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...