Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har i de siste 6/7 ukene kommet inn i treningsrutinen igjen med firedagers splittprogram samt enn dag i uken men spurt (feks 60mx12 osv). Hver av styrketreningene ligger på en varighet mellom 45 og 60 minutter med få pauser samt mange baseøvelser.

Hadde nettopp for noen uker siden en fettprosentmåling tatt av kroppen som var meget lav. Er 182cm og veier rundt 74kg på en god dag. Skulle jeg kunne definere kroppen min med egne ord så ville jeg si helt gjennomsnittlig normal, litt spinkle armer kanskje og snev av lovehandles som mange andre.

Mitt store spørsmål nå er: Hvordan skal jeg spise nå?! Jeg vil gjerne opp litt i vekt ja, få større muskelvekst. Nå klarer jeg ikke helt å se hvor mye og hvor mye av hva jeg skal spise. Er livredd for at jeg spiser kanskje for mye av feks karbohydrater så jeg egnetlig bare legger på meg fett igjen eller at jeg spiser for lite slik at jeg egentlig bare går ned i vekt og får lite muskelvekst ut av dette.

Hva er det beste for meg her?

Takker på forhånd for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/22457-kaloriinntak-med-styrketrening/
Del på andre sider

Fortsetter under...

For det første, så trenger du pauser. Korte pauser gjør at du ikke får hentet deg inn nok til å kjøre tungt på alle settene, og styrkeøktene skal ikke ligne på kardio ;)

For å øke i muskelmasse holder det å spise ca 200kcal over vedlikehold, så fremt du får i deg nok protein.

fiks deg rutiner på kostholdet. jeg spiser feks 3-4 måltider daglig plus shake å en skyr . de eneste reglene jeg bruker er, skal du opp i vekt, spis mere kalorier enn du klarer forbrenne kalorier, skal du ned i vekt gjør du motsatt, altså forbrenn mere kalorier enn det du spiser til daglig. men samtidig har jeg macroer på hva jeg spiser iløpet av en hel dag, feks 270gproteiner/320gkarbs/70gram fett(50gfiber) +- 10-20. vanskelig å treffe akkurat. når du har spist sånn en stund, havner du på de macroene uansett, så om du så vil ned i fettprosent, kutter fett fra 70 til 65, kanskje 60 om du vil enda lenger ned. skal du opp så legger du til karbohydrater. fett pleier jeg ikke røre så mye på bare om jeg er på diett. å proteiner øker jeg etter kroppsvekt, så jeg bevarer massen. ganske enkle regler . skaff deg macroes, følg med på badevekta, ha tålmodighet å disiplin. jeg spiser 70-80 prosent av faste sunne varer jeg liker å regulerer på, ellers putter jeg inn 10-15% av hva jeg vil, så lenge det passer med Macroene mine =) å det funker som pokker for meg! så blir man ikke såå låst heller.

så i ditt tilfelle, ville jeg finni ut hvor mye du forbrenner under treningen din, finni en spiserutine som passer deg og notere macros :)

Det eneste jg er opptatt av er at jeg for i meg nok proteiner. . Utenom dette så spiser jeg ca etter hva jeg skal eller ikke skal gjøre. Så priket mellom kcal for min del kan være veldig stort!

Men dog overskudd er ett must i perioder men ikke vits å ta helt av

Man må finne sin egen måte å gjøre det på, men det kommer av prøving og feiling :)

For min del har det funket meget bra å spise akkurat det jeg spiser når jeg ikkje skal prøver å gå opp i vekt. Bare med en eller to karbo shaker om dagen ekstra(y) (allt mulig annet kan jo også brukes her, 600gram (kokt) ekstra med ris om du er av den sultne typen)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...