Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Noen snille sjeler her inne, som kan hjelpe meg med å finne/lage ett treningsprogram som passer for meg? hat trent styrke aktivt siden januar 2013, men stoppet opp slutten av mai! mistet helt motivasjon!!! treningsprogrammet jeg hadde fungerte veldig fint, men jeg tror ikke jeg trente hardt nok eller presset meg selv nok. Eller kanskje jeg bare trente for lenge på det samme og trengte noe nytt. ikke vet jeg. men er nå hvertfall 100% motivert for å komme igang igjen og klare de målene jeg setter meg. Er det noen her inne som kunne tenke seg å sette opp eller hjelpe meg å finne ett treningsprogram til meg?

Jeg er 22 år, 160 cm høy og veier 60 kg. og mitt mål er å stramme opp og å få mer synlige muskler generelt, jeg vil trene overkropp og lår/rumpe. jeg er ikke veldig sterk i armene mine, men det har jeg lyst til å bli, men jeg er veldig sterk i bena mine(vært fotbalspiller så lenge jeg kan huske)

Jeg har prøvd å lære meg riktig teknikk med knebøy også, og det får jeg til! men ikke veldig mange av gangen, fått till bare ett par stykker med stang.

markløft har jeg ikke prøvd meg på enda, fordi jeg ikke vet helt hvordan man gjør det.

Noen snille mennesker (med kunnskap og erfaring) som kan hjelpe meg? :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/22443-trenger-treningsprogram/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette har jeg fulgt

Øvelse

Serier

Reps

Beinpress

3

6-10

Benkpress med stang

3

6-10

stående roing

3

6-10

Arnoldpress

3

8-12

nedtrekk foran

3

8-12

Utfall med manualer

3

8-12

crunch på ball

6

8-12

planke

Maks tid

men jeg vet jeg ikke har trent hardt nok og presset meg selv til å løfte tyngre osv. så det er jo ikke veldig rart jeg ikke har fått de resultatene jeg har villet.(har selvsagt gått ned) men det var mye takket være kostholdet. nå er målet mer å stramme opp.

Har hatt veldig bra kosthold siden jeg startet, men siste mnd har det blitt veldig lite tenking på hva jeg har spist så har egentlig bare spist det jeg hadde lyst på.

Men en vanlig dag når jeg holdt på så omtrent sånn ut

frokost: proteinshake + havregrøt

Lunsj: kokte egg, grønnsaker og noe kjøtt (svinekjøtt eller kylling)

Middag: fisk,kjøtt, med grønnsaker.

Kvelds: fruktsalat eller knekkebrød med laks og eggerøre.

Jeg foreslår at du fortsetter med fullkropp, men sørger for stadig progresjon! Det betyr at du må legge på vekter hver gang du får det til, så du ikke fortsetter og fortsetter på samme vekt i det uendelige.

Starting strength, X-strength eller X-press er eksempler på fullkroppsprogrammer. Særlig førstnevnte anbefaler jeg. Der er det fokus på baseøvelser og du vil kunne lære deg riktig teknikk i bøy, mark og benk - dersom du går inn for det, åpenbart. Artikkel her: Starting Strength – verdens mest anerkjente styrkeprogram - Fitnessbloggen

Annonse

Tusen takk for svar! Kanskje jeg skal prøve meg på det. Men veldig redd for feil teknikk i mark og knebøy. Knebøy har jeg fått vist og han klart kun ett par stk bare med stanga på.. Redd for å gjøre øvelsene over en lengre periode med feil teknikk. Får d ikke helt til selv om pt viser meg hvordan heller.

Tusen takk for svar! Kanskje jeg skal prøve meg på det. Men veldig redd for feil teknikk i mark og knebøy. Knebøy har jeg fått vist og han klart kun ett par stk bare med stanga på.. Redd for å gjøre øvelsene over en lengre periode med feil teknikk. Får d ikke helt til selv om pt viser meg hvordan heller.

Knebøyteknikk kan være litt tricky å lære seg, men bare vanskelige ting er verdt å gjøre. Knebøy er en av de aller beste øvelsene en kan trene på gymmen, så jeg vil påstå at du taper mye mer av å ikke trene den,enn du tjener på å la være.

Hva er det verste som kunne skjedd? =)

Ting tar tid, og kompliserte ting tar enda lengre tid. Men de er til gjengjeld verdt det<3 <3Knebøy<3 Er og et par guider til både knebøy og markløft her på forumet, kanskje de hadde vært noe å se litt på?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...