Gå til innhold

Front Lever


Whiplash

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Pull ups og ro øvelser er faktisk dårlige progresjoner. Det er stor forskjell på strakarmstyrke og bøydarmstyrke. En god progresjon for å trene strakarmstyrke er å bare henge i stangen med strake armer. Når du klarer 60 sekunder i strekk kan du gjør det samme med aktivt heng. Du trekker ned skuldrene (uten å bøye armene. Det er veldig viktig!) og sammen skulderbladene. Gjør gjerne 15s aktiv, 15s passiv tilsammen i 60 sek før du tar pause. Etterhvert som du blir bedre han du eksperimentere med å presse ned på stangen og lene deg bakover. Bare la rygg og bein henge slapt først.

Den progresjonen gir mer strakarmstyrke. Det er også viktig å få tid i posisjonen. Da er øvelsen ice-cream makers bra. Søk på youtube for å finne videoer.

Strict toes to bar er også en god progresjon for å trene hofteleddsbøyere og magestyrke. Det er heller ikke så dumt å trene "skin the cat", selv om den øvelsen har mer overføringsverdi til back lever.

I tillegg bør man ha trent L-sit og hollow hold (med vekt) for å sikre at man klarer å holde spennet i en statisk posisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer front lever, men det er nok bare på grunn av rå styrke i kjerne og skuldre. Kan ikke komme med noen tips til progresjon, dessverre :S Back lever fikk jeg aldri til, og sluttet å forsøke på av samme grunn til at jeg sluttet med human flag så fort jeg fikk det skikkelig til i ribbevegg - mine 40 år gamle ledd tålte ikke belastningen over tid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...