Gå til innhold

Hormoner?


Rakel

Anbefalte innlegg

Jeg sitter søndagskvelden å gleder meg til neste ukes treningsdager.

Om jeg ikke kommer meg på trening , så kjenner jeg at jeg blir ergelig:mad:.

Lurer på om det er hormoner som gjør dette,eller om det er mulig å bli avhengig av å trene?

Er det mange andre som har det slik?

Eller noen som vet noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har det til en viss grad selv, da jeg føler at dager som jeg ikke drar er bortkasta dager i det lange løp mot målet. Å det kan jeg ikke godta. MEN det som ofte er viktigst for meg er at treningen er en form for avkobling. Noen ser film, noen går en tur, noen drar på yoga, spiller fotball osv osv. Men jeg drar på gymmet for å "tømme hodet".

Ofte jeg drar derfra å tenker "hva var det egentlig som irriterte meg slik før treninga?" å det er en herlig avkobling etter en lang dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trening utløser endorfiner i kroppen som gjør at man føler seg bra ( kooort oppsummert). Denne følelsen, samt det å føle mestring og at man ser resultater vil nok kunne være avhengighetsskapende til en viss grad :)

mer en til en viss grad ;) Det er den beste følelsen i verden! (utenom det opplagte!) Men gymmet er også en av de få plassene der ALT du oppnår er pga deg! Så å treffe en PR osv gir en mestringsfølelse som er helt fantastisk siden alt ledende opp til det er egen innsats, guts og pågangsvilje! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det til en viss grad selv, da jeg føler at dager som jeg ikke drar er bortkasta dager i det lange løp mot målet. Å det kan jeg ikke godta. MEN det som ofte er viktigst for meg er at treningen er en form for avkobling. Noen ser film, noen går en tur, noen drar på yoga, spiller fotball osv osv. Men jeg drar på gymmet for å "tømme hodet".

Ofte jeg drar derfra å tenker "hva var det egentlig som irriterte meg slik før treninga?" å det er en herlig avkobling etter en lang dag :)

veldig enig! En dag uten skikkelig trening føler jeg er en lat dag uansett hvor mye jeg har gjort.

Som du sier er treningssenteret det eneste stedet i verden (bortsett fre på skola) hvor alt avhenger av meg, og hvor jeg er bedre enn mange andre. Deiliiig følelse :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner meg igjen i denne! Om jeg har planlagt en fridag er det som oftest åkei, men om jeg har planlagt trening og dette går skeis på grunn av andre (les: gjerne familien:whistling:) så blir jeg ikke bare ergelig, men rett og slett sint. Type, jeg kjenner det koker. Ikke fordi jeg på død og liv må trene hver bidige dag, men er nok mest fordi man allerede har lagt en plan og er innstilt på å reise avgårde, også blir man plutselig forhindret. Jeg vil nok si at jeg til en viss grad er avhengig av å tømme hodet igjennom fysisk aktivitet, samt den gode, avslappede følelsen det gir i kroppen etterpå:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...