Gå til innhold

Vond skulder ved benkpress


Mjærum

Anbefalte innlegg

Hei! Den siste tiden har jeg vært plaget av høyre skulder når jeg skal ta benkpress. Føler skulderen er på nippe til å gå ut av ledd så har ofte måtte avbryte benkpressen. Er nybegynner og trener med 5x80kg i 4 serier. Kan dette skyldes dårlig oppvarming eller kan det være noe jeg bør gå til en fysioterapaut/kiroprakter for. Pleier som regel bare å ta ett oppvarmingssett med stangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Begynn med dynamisk oppvarming før hver økt. Flere øvelser her. Studer benkpressteknikk grundig via videoer og instruksjoner, og få gjerne noen med kompetanse til å se på deg. Du kan også filme teknikken og legge den ut på forumet, så kan du få hjelp her. Kan samtidig være lurt med noen flere oppvarmingsett, i alle fall et på 50% og et på omtrent 2/3 av arbeidsvekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...