Gå til innhold

Hvordan kombinere muskelvekst og løping?


Gjest

Anbefalte innlegg

Håper mange med mye kompetanse kan bidra i denne tråden, da jeg tror mange kanskje mangler litt kunnskap på dette området. Jeg ønsker i alle fall å få mer innsikt og kunnskap :)

Hvordan kombinere muskelvekst (h.prioritet er rumpa) med løping?

Har noen forslag til et allerede oppsatt treningsprogram som passer/kan gjøres endringer på?

(har sett mange anbefalte treningsprogr. på rumpe, men blir litt rådvill for hva jeg da skal gjøre med "resten" av kroppen for å vedlikeholde/øke litt i styrke)

Kan noen bidra med et forslag med et ukesoppsett for eks?

På løpedelen tenker jeg en langkjøring, en intervalløkt samt en rask økt på 5 km distansen.

Er godt kjent med alle baseøvelsene (ønsker spes å øke i knebøy og markløft) og de gode øvelsene for å få rumpa til å vokse, men sliter litt med å finne balansen mellom styrke og cardio, samt det å sette sammen et godt styrkeprogr. for rumpa, men hvor resten av kroppen blir "vedlikeholdt"/har noe økning i muskelmasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kunne dette vært en god løsning? Har da tatt utgangspunkt i en variant av starting strength.

Mandag

Knebøy 3 x 6

Hip Thrust 3 x 6

Am. markløft 3 x 6

Skulderpress 3 x 6

Markløft 2 x 6

Dips 3 x 6

Planke 3 serier

Tirsdag

Langkjøring

Onsdag

5 km

+ evt triceps/biceps/mage?

Torsdag

Fri

Fredag

Knebøy 3 x 6

Hip Thrust 3 x 6

Am. markløft 3 x 6

Pullups 3 x 6

Foroverbøyd roing 3 x 6

Nedpress m/stang 3 x 6

Beinhev 3 serier

Lørdag

Langkjøring

Søndag

Intervall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er grunnen til at du vil løpe?

Øke utholdenheten eller fordi du syntes det er kjekt, eller for å forbrenne?

Ville kjørt ett fullkroppsprogram tre ganger i uken, og så spe på med løpingen.

Bøy bøy bøy for rumpen din! Husk gående utfall med vektstang foran på brystet. (Front lounges)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil løpe fordi jeg liker å løpe og målet er å bli raskere:) Sier ikke nei takk til om fettprosenten går noe ned framover heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...