Gå til innhold

Hvordan kombinere muskelvekst og løping?

Anbefalte innlegg

Håper mange med mye kompetanse kan bidra i denne tråden, da jeg tror mange kanskje mangler litt kunnskap på dette området. Jeg ønsker i alle fall å få mer innsikt og kunnskap :)

Hvordan kombinere muskelvekst (h.prioritet er rumpa) med løping?

Har noen forslag til et allerede oppsatt treningsprogram som passer/kan gjøres endringer på?

(har sett mange anbefalte treningsprogr. på rumpe, men blir litt rådvill for hva jeg da skal gjøre med "resten" av kroppen for å vedlikeholde/øke litt i styrke)

Kan noen bidra med et forslag med et ukesoppsett for eks?

På løpedelen tenker jeg en langkjøring, en intervalløkt samt en rask økt på 5 km distansen.

Er godt kjent med alle baseøvelsene (ønsker spes å øke i knebøy og markløft) og de gode øvelsene for å få rumpa til å vokse, men sliter litt med å finne balansen mellom styrke og cardio, samt det å sette sammen et godt styrkeprogr. for rumpa, men hvor resten av kroppen blir "vedlikeholdt"/har noe økning i muskelmasse.

Fortsetter under...

Kunne dette vært en god løsning? Har da tatt utgangspunkt i en variant av starting strength.

Mandag

Knebøy 3 x 6

Hip Thrust 3 x 6

Am. markløft 3 x 6

Skulderpress 3 x 6

Markløft 2 x 6

Dips 3 x 6

Planke 3 serier

Tirsdag

Langkjøring

Onsdag

5 km

+ evt triceps/biceps/mage?

Torsdag

Fri

Fredag

Knebøy 3 x 6

Hip Thrust 3 x 6

Am. markløft 3 x 6

Pullups 3 x 6

Foroverbøyd roing 3 x 6

Nedpress m/stang 3 x 6

Beinhev 3 serier

Lørdag

Langkjøring

Søndag

Intervall

Hva er grunnen til at du vil løpe?

Øke utholdenheten eller fordi du syntes det er kjekt, eller for å forbrenne?

Ville kjørt ett fullkroppsprogram tre ganger i uken, og så spe på med løpingen.

Bøy bøy bøy for rumpen din! Husk gående utfall med vektstang foran på brystet. (Front lounges)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...